هشدار افزایش تورم مسکن با اجرای برنامه دولت/ از جیب مردم برای افزایش وام خرج‌ نکنید

کدخبر: 2318104

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان این که افزایش بدون برنامه وام مسکن باعث افزایش تورم می شود، گفت: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و مشارکت وزارتخانه های تعاون،اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرج الله رجبی با یادآوری این که افزایش وام مسکن پس از مصوبه اخیر مجلس در لایحه بودجه سال 98 درباره افزایش 5 هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن صورت گرفته است، اظهار کرد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است که آیا در نهایت می خواهیم قاعده عرضه و تقاضا را در بازار مسکن قبول کنیم. از این رو اولویت نخست در این حوزه، بازگشت سرمایه ها به بازار مسکن است و پس از آن می توان اقداماتی مانند افزایش تسهیلات مسکن را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه در بحث افزایش وام مسکن، مسئله میزان سود تسهیلات است، از این رو باید به نقطه ای برسیم که نه از جیب مردم برای ارائه وام به عده ای خرج کنیم و نه اینکه متقاضیان بدون پشتوانه مالی بمانند.

وی با اشاره به این که طی سه سال اخیر کمبود ساخت 1.5 میلیون واحد مسکونی داشته ایم که باعث افزایش قیمت مسکنو افزایش بیکاری کارگران ساختمانی شده است، افزود: ساماندهی بازار مسکن نیازمند تشکیل یک تیم اقتصادی با مدیریت وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارتخانه های تعاون، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا افزایش تسهیلات مسکن با برنامه ریزی صورت گرفته و افزایش وام بخشی از مراحل ساماندهی بازار مسکن باشد، این مسئله می تواند به تحریک بازار کمک شایانی کند، اما در غیر این صورت، مشکلاتی مانند افزایش تورم رخ می دهد.

مسکن 2.9درصد گران شد/ رشد 39درصدی معاملات در بهمن

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: