پژمان‌فر: گفتمان مقاومت در برجام را کنار گذاشتیم و سازش را انتخاب کردیم

کدخبر: 2318120

بسیج میدان‌دار تحقق مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب است چراکه متکی بر مردمی است که عاشقانه در میدان حضور یافته و درحال فدارکاری هستند و در این میدان هنرمندان بسیجی پرچم‌داران اصلی هستند که با ابزار هنر می‌توانند تحقق اهداف نظام را تسریع بخشند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر در مراسم اختتامیه اجلاسیه مسئولان انجمن های هنری سازمان بسیج هنرمندان کشور که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: هر چند اکنون در آستانه پنجمین دهه انقلاب اسلامی هستیم اما همچنان در حوزه مبانی هنر، مباحث مختلفی برای تبادل نظر وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بسیج میدان دار تحقق مطالبات رهبری در گام دوم انقلاب است چراکه متکی بر مردمی است که عاشقانه در میدان حضور یافته و درحال فدارکاری هستند و در این میدان هنرمندان بسیجی پرچم داران اصلی هستند که با ابزار هنر می توانند تحقق اهداف نظام را تسریع بخشند. بر پایه این گزارش به نقل از به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور وی از افتخار به چهل سال گذشته انقلاب و امید به آینده کشور به عنوان نکات اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و افزود: در چهل سال اخیر شاهد حجم گسترده ای از فشارها، تحریم و سختی هایی بودیم که هر کدام از آن ها می توانست یک جریان یا کشور را سرنگون کند اما جریان انقلاب یک جابه جایی قدرت نبود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را به دنیا ارائه کرده است، عنوان کرد: در دورانی این گفتمان ترویج یافت که باید در مقابل ظلم سازش کرد اما انقلاب اسلامی با ترویج جریان ایستادگی و مقاومت در جنگ تحمیلی و بعد از آن، مقابل گفتمان باطل ایستادگی کرد. پژمانفر به نتیجه بخشی گفتمان انقلاب اسلامی در غزه، سوریه، لبنان، عراق و افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود موفقیت در عرصه های مختلف، امروزه افراد خودباخته ای ضربه می خوریم که خود را خارج از گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی می دانند؛ هر چند ما در برخی از عرصه ها مشکلاتی داریم اما این مشکلات با استفاده از روش های درست مبتنی بر آموزه های دینی قابل رفع است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: در برجام گفتمان ایستادگی و مقاومت را کنار گذاشته و گفتمان سازش را انتخاب کردیم، این جابه جایی مهم، تاثیر فرهنگی را در کشور به دنبال داشت و موجب حرکت در چارچوب دشمن شد درحالی که ما از ابتدا نیز بازی دشمن را بر هم زده ایم.

وی با بیان اینکه هنر موجب بهره برداری بیشتر از یک حرکت می شود، عنوان کرد: هنرمندان می توانند در ترویج فرهنگ و گفتمان مقاومت و ایستادگی نقش مهمی ایفا کنند. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انبیای الهی هنرمندان بزرگ هستند و پیامبر اسلام(ص) ابر هنرمند نظام هستی است که توانسته با حرف و حرکت خود تحولی را ایجاد کند که اکنون هم بعد از این همه سال تاثیرات تحول ایشان قابل مشاهده است. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اسمی از دولت ها، جریان های رسمی و مجموعه های مختلف نیاورده اند، عنوان کرد: جایگاه مردم به خوبی در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است چراکه در گام دوم انقلاب نیز همانند گام نخست مردم باید در میدان نقش اصلی را ایفا کنند. پژمان فر ادامه داد: انقلاب اسلامی طی چهار دهه اخیر توانسته در بسیاری از عرصه ها موفق باشد اما در معرض تهدید بزرگ تحریف قرار گرفته است و ذهن بسیاری از افراد این شده که ما فقط می خواهیم در جامعه به یک تکنولوژی برسیم، این نشان می دهد که اهداف انقلاب اسلامی باید باری دیگر بازگو و تبیین شود. وی با بیان اینکه امام را تحریف و مرقد امام را با سلایق شخصی خود می سازند، افزود: این در حالی است امام راحل با اشرافیت مقابله می کرد.

حسن عباسی در سینما انقلاب: با فرد غیرانقلابی، هنر انقلابی درنمی آید/ پژمانفر: کسی حاضر نیست که برای گفتمان انقلاب سرمایه گذاری کند

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: