بیانیه جامعه مدیران کشور خطاب به آیت الله رئیسی

امیدواریم مدیران نالایق تاوان تصمیم های نادرست خود را در محاکم قضایی بدهند

کدخبر: 2318192

در بیانیه جامعه مدیران کشور خطاب به رئیس جدید قوه قضائیه آمده است: انتظار می رود در دوره جدید مدیران نالایق تاوان تصمیم های نادرست خود را در محاکم قضایی بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جامعه مدیران کشور در بیانیه ای ضمن تبریک انتصاب آیت‌الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، چند موضوع را به عنوان دغدغه‌های جامعه درخصوص موضوعات قضایی به وی متذکر شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه

باسلام

در شرایطی که دشمنان ملت ایران با استفاده از تمامی ابزارهای خود تلاش می کنند یاس و ناامیدی را در بین مردم مستولی کنند، خبر انتصاب حضرتعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه موجبات امیدواری و شعف مردم را به همراه داشته است. اهمیت جایگاه قضاوت و عدالت گستری در جای جای دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در مقام ستاننده حق مظلوم از ظالم مسئولیت سنگینی بر دوش این قوه قرار داده شده است.

لذا حوزه تاثیر عملکرد دستگاه قضاف تمام شئون یک جامعه را به معنای واقعی کلمه در بر می گیرد. هر چند اقدامات ارزشمندی در دوره های گذشته در این زمینه رخ داده اما تا وضعیت مطلوب همچنان مسیری طولانی موجود است که امید می رود در این دوره، جنابعالی با تکیه بر تجربیات ارزشمند خود گام موثری در قوه عدلیه بردارید.

8 مورد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این حکم انتصاب، که بی شک دربرگیرنده جمیع انتظارت بحق آحاد مختلف مردم از دستگاه تحت امرتان بوده را چراغ راه خود قرار داده و موانع پیشروی اجرای آن را برطرف کنید.

لذا در این راستا موضوعات ذیل مختصرا خدمتتان عرض می گردد.

حضرت آیت الله رئیسی، همانطور که مستحضر هستید، فساد تعداد معدودی از مدیران، مستمسک تبلیغات سو دشمن شده و چنان وانمود می شود که در کشور فساد سیستماتیک وجود دارد. در اغلب فسادهای صورت گرفته وجود خلاهای نظارتی در نظام پولی و بانکی کشور به چشم می خورد که رفع این معضل نیازمند همگرایی قوای سه گانه و نظارت دقیق قوه قضائیه است.

از طرفی بخش اعظمی از مشکلات کشور ریشه در سوء مدیریت مدیران و تصمیمات اشتباه آنان دارد این در حالی است که کمتر شاهد ورود قوه قضائیه به موضوع مدیریت در کشور بوده ایم و انتظار می رود در دوره جدید مدیران نالایق تاوان تصمیم های نادرست خود را در محاکم قضایی بدهند.

رئیس محترم قوه قضائیه، اختصاص یارانه ها و چند نرخی بودن قیمت دلار باعث شده در این عرصه شاهد رانت بزرگی باشیم. در حالی که قانونگذار با این روش تلاش نموده یارانه را به مصرف کننده اختصاص دهد اما با روند فعلی مردم بهره چندانی از این حجم یارانه نمی برند و اصلاح این مسیر نیازمند نظارت دقیق دستگاه های نظارتی است.

در حالی که اقتصاد کشور ضمن تحت تاثیر قرار گرفتن از فشارهای خارجی، صحنه کارشکنی ها و اخلالگری شده است، برقراری ثبات و آرامش و فراهم نمودن امنیت اقتصادی فعالان عرصه اقتصاد کشور، موضوع مهمی است که انتظار می رود با برخوردهای سریع، دقیق و پیشگیرانه از ادامه روند فعلی جلوگیری گردد.

همچنین در سرعت عمل برخورد با مفاسد محرز، قوه قضائیه با مطلوبیت مدنظر مردم فاصله بسیار دارد. وجود وقفه های طولانی ما بین ارتکاب به جرم تا انجام مجازات باعث شده تاثیر اجرای احکام در جامعه به حداقل ممکن برسد.که امید است با حفظ دقت در دادرسی انتظار مردم در این زمینه محقق گردد.

از سوی دیگر انتظار می رود در مواجهه های حقوقی در عرصه بین الملل، در حالی که ایرانیان بسیاری به ناحق تحت اتهامات ناروا قرار گرفته اند و یا اموال عمومی مردم به بهانه های واهی توسط کشورهای خارجی مصادره به مطلوب شده است دستگاه قضایی قدرتمندانه حضور یابد و از بیت المال و حقوق مردم در محاکم بین المللی دفاع کند.

در پایان ضمن عرض تبریک مجدد انتصاب حضرتعالی به عنوان رئیس دستگاه قضا توفیق روزافزون شما را در مسئولیت خطیری که برعهده گرفته اید از خداوند منان خواستاریم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: