ترکیه هیأتی را برای بررسی حمله تروریستی نیوزیلند اعزام می‌کند

کدخبر: 2318194

رئیس جمهوری ترکیه هیأتی متشکل از معاون خود و وزیر خارجه این کشور را به منظور بررسی حمله تروریستی روز جمعه نیوزیلند، به این کشور اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه از اعزام هیأتی به نیوزیلند، به دنبال وقوع حمله تروریستی در این کشور خبر داد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه شامگاه جمعه (۲۴ اسفند) اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور تصمیم گرفته است معاون خود و «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه را در رأس هیأتی به نیوزیلند بفرستد.

اردوغان بعد از وقوع حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرستیچرچ که ۵۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، این حمله و اظهارات عامل آن را شدیدا محکوم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه که کشورش ریاست سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد، در تماسی تلفنی با خانم «پاتسی رِدی»، فرماندار کل نیوزیلند در مورد این حمله گفت‌وگو کرد.

«برنتون تارانت»، عامل حمله تروریستی امروز نیوزیلند که گرایش ضد اسلامی دارد، بعد از انتشار بیانیه‌ای علیه اسلام و مسلمانان و تهدید آن‌ها دست به انجام این حمله علیه نمازگزاران مسجد النور کریستچرچ زد. او از جنایت امروز خود فیلم گرفت و آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: