در دیدار قادر آشنا و یورگن بوس مطرح شد:

نمایشگاه کتاب فرانکفورت با برنامه به نمایشگاه تهران می‌آید

کدخبر: 2318246

در اولین روز برگزاری نمایشگاه کتاب پاریس فعالیت‌های غرفه ایران در این نمایشگاه با حضورجمال کامیاب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس وقادرآشنا، قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نخستین روز از نمایشگاه کتاب پاریس غرفه ایران میزبان دیدارهایی با چهره‌های فرهنگی حاضر در نمایشگاه بود. در این دیدارها به بررسی راه‌های گسترش تعاملات فرهنگی در حوزه نشر و فعالیت‌های نمایشگاهی پرداخته شد. بر همین اساس و طبق درخواست نمایشگاه کتاب فرانکفورت، دیداری بین روسا و معاونان دو نمایشگاه صورت گرفت.

ورگن بوس، رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت و توبیاس ووس، معاون بین‌الملل این نمایشگاه در دیدار با قادر آشنا و احمد شاکری به بازخوانی فعالیت‌های متقابل دو نمایشگاه پرداختند. یورگن بوس ضمن تأکید بر حضور قوی ناشران ایرانی در سال گذشته این نمایشگاه، اظهار امیدواری کرد که این روند شکل مطلوب خود را بیابد.

در ادامه قادر آشنا با یادآوری روابط فرهنگی میان دو کشور از یورگن بوس برای بازدید رسمی از نمایشگاه کتاب تهران دعوت به عمل آورد که با استقبال وی مواجه شد.

توبیاس ووس نیز به حضور قوی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و خواهان برگزاری کارگاه‌هایی مشترک در ایام نمایشگاه کتاب تهران با مشارکت دو طرف شد. دیدار با هیاتی از ایتالیا و عمان از دیگر ملاقات های روز نخست مسئولان نمایشگاه بود. آژانس ادبی پل نیزدرغرفه ایران حضور دارد و به نمایندگی از ناشران مختلف به مذاکره و رایزنی با همتایان خود می‌پردازد.

نمایشگاه کتاب پاریس تا ۲۷ اسفند دایر است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: