جاده ای در ایران که سالانه ۲۸۰ میلیون نفر از آن عبور می‌کنند/گردشگری مسئولانه یعنی چه؟

کدخبر: 2318913

معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: باید در تعطیلات نوروزی ایمنی و سلامت مردم مورد توجه نهادهای متولی قرار گیرد و برای حفظ شئون مردم، احترام به مسافران نوروزی و تأمین مایحتاج آن‌ها تلاش کنند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ولی تیموری در ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین با اشاره به اینکه امروزه تمام دنیا صنعت گردشگری را از منابع پاک و تجدیدپذیر قلمداد کرده و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند، عنوان کرد: مزایا و منافع اقتصاد گردشگری به صورت مویرگی و شبکه ای کل جامعه را در برگرفته و تمامی شهروندان از مزایای آن منتفع می شوند.

پنج پارک جنگلی "نگارستان ایران" انتخابی نوروزی برای مسافران + تصاویر

مسافران با اپلیکیشن بر سفرهای نوروزی نظارت کنند/ثبت پیشنهاد و شکایت از مراکز درمانی و گردشگری

جزئیات سه نوروز در ایران /چرا ایرانی ها هرگز احساس فقر نمی کنند

تیموری ادامه داد: طبق آمار جدید سازمان های بین المللی، صنعت گردشگری در حوزه اشتغال زایی در سطح جهان پیشتاز بوده و از هر 10 شغل جهان یک شغل مربوط به حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری اضافه کرد: هزینه های ایجاد اشتغال در گردشگری 40 درصد از حوزه های دیگر پایین تر است و باید از این منبع خوب و ظرفیت بالا برای رونق اقتصادی و اشتغال زایی در سطح کشور بیشتر بهره برد.

وی عنوان کرد: سالانه 280 میلیون نفر از جاده های استان قزوین عبور می کنند و باید با برپایی نمایشگاه های عرضه صنایع دستی و آثار صنعتی برای جذب آن ها و رونق اقتصادی منطقه و استان تلاش کرد.

این مسئول تصریح کرد: باید در تعطیلات نوروزی ایمنی و سلامت مردم مورد توجه نهادهای متولی قرار گیرد و برای حفظ شئون مردم، احترام به مسافران نوروزی و تأمین مایحتاج آن ها تلاش کنند.

تیموری با تأکید بر گردشگری مسئولانه و پایدار تأکید کرد: برقراری ارتباط دوسویه گردشگران با جامعه محلی که نیازهای گردشگران را برطرف کند موجب رشد گردشگری در منطقه و استان خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور تصریح کرد: در استان قزوین 13 کمیته فعال شده تا سفرهای خوبی در ایام نوروزی شکل بگیرد و خوشبختانه این استان ظرفیت های خوبی دارد و می تواند میزبان خوبی برای مسافران باشد.

وی بیان کرد: روحیه میهمان نوازی در خون و رگ و فرهنگ ایرانی ها ریشه دوانده و هر چقدر از شهرها به سمت روستا می رویم این فرهنگ غنی تر و بیشتر است که این شاخصه می تواند در جذب گردشگری داخلی و خارجی بسیار مؤثر باشد.

تیموری اظهار داشت: باید بتوانید اقتصادهای کوچک را به اقتصاد کلان تبدیل کنید زیرا امروز خدمات زیادی می تواند جایگزین نفت شود و گردشگری بیشترین ظرفیت را برای فعالیت های اقتصادی دارد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: