تجدید وقت، دلیل اصلی اطاله دادرسی در قوه‌قضاییه

کدخبر: 2318951

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروزه اطلاعات پرونده‌های قضایی به صورت کاملا دقیق و منظم در سیستم ثبت می‌شود، گفت: تجدید وقت پرونده‌های قضایی مهم‌ترین دلیل اطاله دادرسی‌هاست.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، صغری جهانشاهی مدیر برنامه ریزی و نظارت این مرکز، تجدید وقت پرونده های قضایی را مهم ترین دلیل اطاله دادرسی دانست و گفت: در حوزه تجدید وقت به صورتی برنامه ریزی شده است که متناسب با فیزیک و روند کلی پرونده صورت پذیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تجدید وقت پرونده های قضایی به بحث کارشناسی، عدم ابلاغ یا اعاده ابلاغیه و عدم حصول پاسخ استعلام مرتبط است، افزود: نظارت دقیقی بر این حوزه داشتیم زیرا آثار علت تجدید وقت باید در پرونده باشد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

جهانشاهی همچنین ثبت دقیق اطلاعات دادنامه را یکی از مهمترین دستاوردهای معاونت نظارت مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه دانست و با اشاره به اینکه پیش از این در برخی شعبات قضایی حساسیتی به موضوع ثبت اطلاعات دادنامه در سامانه الکترونیک قضایی وجود نداشت و بعضا شاهد بودیم دادنامه به روال قدیم در فرم های عادی رایانه به صورت دستی تنظیم و ارسال می شد، گفت: پیش از این، بسیاری از فرآیندهای قضایی در سیستم مدیریت پرونده قضایی (سمپ) ثبت نمی شد و شعبات در فرم های رایانه ای به سبک قدیم، تایپ، ارسال، ابلاغ را انجام می دادند، اما امروزه در سراسر کشور اطلاعات پرونده های قضایی اعم از دادنامه و ... به صورت کاملا دقیق و منظم در سیستم ثبت می شود.

انتقاد شهریاری از دیوان عالی: کشاندن مردم از سراسر کشور به تهران مدیریت جهادی است؟

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: