وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

قیمت مرغ روند کاهشی دارد/ تنظیم بازار گوشت قرمز با واردات پرحجم

کدخبر: 2318976

رحمانی گفت: دولت برای تنظیم بازار گوشت، تعرفه واردات را صفر، ارز آن را تامین و واردات پرحجم را آغاز کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا رحمانی در حاشیه نشست با مسئولان سازمان حمایت، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برای واردات گوشت، ثبت سفارش زیادی صورت گرفته و بانک مرکزی تامین ارز آن را در اولویت گذاشت و حتی واردات گوشت قرمز هم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هم توزیع گوشت وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی را داریم و هم این که با ارز نیمایی واردات آغاز شده که در قیمت عرضه گوشت تاثیر خواهد گذاشت البته با این واردات پر حجم، آثار کاهش قیمت، بیشتر نمایان خواهد شد.

رحمانی گفت: وزارت جهاد از ذخایر راهبردی گوشت و مرغ، به توزیع اقدام کرد و در روز های اخیر این توزیع را به نحو قابل توجهی افزایش داد. تمهیدات قابل توجهی هم برای جوجه ریزی و فرایند تولید انجام شده ضمن اینکه در عرضه هم مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه روند افزایشی قیمت مرغ متوقف شده است افزود: بر اساس گزارشی که همین نیم ساعت قبل به بنده دادند قیمت ها به نحو محسوسی در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات بازار مرغ/حباب یک هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ در بازار

وزیر صنعت با بیان اینکه امیدوارم که این اقدامات نتیجه بخش باشد گفت: ما هم کمک خواهیم کرد حتی کارگروه تنظیم بازار مجوز واردات مرغ را هم به وزارت جهاد داد که هر وقت احساس کرد در تولید داخل به هر نحوی و در هر مقطعی کمبود وجود دارد سریع به واردات اقدام کند ضمن اینکه از طرف دیگر جلوی صادرات مرغ را هم گرفتیم.

رحمانی با اشاره به اینکه در نشست امروز دستگاه های مرتبط با سازمان حمایت مانند اصناف و تعزیرات هم حضور داشتند اضافه کرد: درباره بازار شب عید و برنامه های نظارتی، بررسی های مفصلی صورت گرفته و مشکلات مطرح و راهکار های لازم ارائه و تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه در مورد کالا های اساسی و مواد غذایی، تولید و تامین بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است گفت: در این باره اختلاف نیست و کارگروه تنظیم بازار هم وظیفه تنظیم بازار را بر عهده دارد، اما مشکلات در حوزه گوشت و مرغ، مطلوب ما نبوده و ما در این خصوص شرمنده مردم هستیم.

روند افزایشی قیمت خودرو متوقف شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در مورد سایر کالا ها به طور نمونه خودرو، روند افزایشی قیمت متوقف شده و قیمت انواع خودرو ها در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است البته، چون تولید و عرضه زیاد شده است قیمت خودرو بیشتر از این هم می تواند کاهش یابد.

رحمانی درباره اقدامات برخی سوء استفاده کنندگان در بازار گفت: همانطور که دیروز و امروز در میادین عمده در تهران ورود و برخورد جدی از سوی سازمان حمایت، تعزیرات و دادستان محترم انجام شد اراده قطعی بر این است که هر کس بخواهد در این روند خللی وارد کند هم دستگاه قضایی به ویژه دادستان های محترم، هم همکاران ما و هم تعزیرات و سایر دستگاه های مرتبط به شدت برخورد خواهند کرد و هم مراقبت می شود در حق مردم اجحاف نکنند.

وی افزود: تحت تأثیر افزایش نرخ ارز و یا هر دلیلی در ماه های قبل، گرانی کلی در جا هایی بوده که تاثیر آن مشخص است، اما دلیل ندارد بیش از این در حق مردم اجحاف کنند.

رحمانی ادامه داد: اینکه امروز وزارت جهاد کشاورزی از انبار های خود به قیمت پایین تر پرتقال و سیب را توزیع می کند بخشی از کار است، اما بخشی دیگر برخورد با متخلفان است که هر دو در کنار هم انجام می شود.

وی درباره ذخایر کالا های اساسی گفت: گزارش دقیق دارم که میوه، شکر، مرغ و گوشت به اندازه کافی وجود دارد و هیچگونه کمبودی در این باره نداریم و وزارت جهاد کشاورزی بخش کوچکی از ذخایر خود را دارد توزیع می کند در حالیکه تولید هم ادامه دارد حتی در حوزه مرغ، جوجه ریزی ما کم نشده بلکه بیشتر هم شده تا برای بعد از عید و ماه مبارک رمضان مشکلی نداشته باشیم.

رحمانی افزود: کمبودی نداریم، اما اگر مشکلی وجود دارد تفاوت قیمت و نحوه عرضه و توزیع است البته ممکن است در سطح عرضه، افراد تخلفاتی انجام دهند که باید با آن برخورد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: