بشار اسد: روابط سوریه با ایران و عراق مستحکم است

کدخبر: 2319002

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و عراق تاکید کرد: روابط سوریه با ایران و عراق روابط مستحکمی است که در جنگ علیه سوریه تقویت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سانا، بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه از یک هیئت نظامی مشترک ایرانی و عراقی به ریاست سرلشکر باقری و سرلشکر عثمان الغانمی، رؤسای ستاد کل نیرو های مسلح ایران و عراق استقبال کرد.

در این دیدار آخرین تحولات میدانی سوریه و راه های تقویت هماهنگی میان سه کشور در راستای مبارزه با تروریسم بررسی شد.

بشار اسد با تاکید بر روابط مستحکم میان سوریه، ایران و عراق گفت: این روابط طی سال های جنگ و هنگامی که خون نیرو های مسلح سه کشور در مبارزه با تروریسم و حامیان آن در آمیخت، تقویت شد. این دیدار مؤید اصولی اعم از کرامت و عزت نفس است که مختص ملت های ما بوده و ما به آن افتخار می کنیم و این یعنی آنکه دشمن هر سه یکی و نبرد و سنگر یکی است.

سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح ایران نیز در این دیدار تاکید کرد که مبارزه با تروریسم و دفاع از سوریه در واقع دفاع از عراق و ایران است؛ چرا که تروریسم همگان را تهدید می کند و تمام منطقه را هدف قرار داده است؛ بر این اساس دولت ها و ملت های منطقه باید در تلاشی هماهنگ به مبارزه با آن بپردازند و با آن مقابله کنند.

رئیس ستاد کل نیرو های مسلح عراق نیز با تاکید بر استحکام روابط عراق و سوریه گفت: مرز ها نمی تواند مانعی مقابل وحدت دو ملت دوست و برادر که دارای تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مشترک هستند، باشد.

او افزود: نیرو های عراقی به مبارزه با تروریسم در مرز های مشترک ادامه خواهند داد و هماهنگی ها با نیرو های سوریه به مانند گذشته صورت خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: