پیروانی: مسئولان ۵۰ درصد شخصیت بزرگسالان را به امیدها بدهند, تیم به المپیک می‌رود

کدخبر: 2319032

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید گفت: اگر مسئولان حداقل ۵۰ درصد شخصیتی که به تیم بزرگسالان دادند را به تیم امید بدهند, این تیم المپیکی می‌شود.

- اخبار ورزشی -

غلامحسین پیروانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره وضعیت تیم فوتبال امید ایران که قرار است در رقابت های مقدماتی المپیک 2020 حضور پیدا کند, گفت: برای موفقیت یک تیم پنج فاکتور اساسی لازم است؛ مسئولان, هواداران، رسانه ها، کادرفنی و بازیکنان. این پنج فاکتور باید به خوبی کار کنند تا یک تیم موفق شود. در این بین اگر مسئولان حداقل 50 درصد شخصیتی که به تیم بزرگسالان دادند را به تیم امید بدهند, این تیم المپیکی می شود.

وی با اشاره به سابقه هدایت این تیم گفت: 10 سال پیش خودم سرمربی این تیم بودند اما خدا شاهد است من را ساپورت نکردند, کسی بودم که فجر و برق با من قهرمان ایران شدند؛ هیچ وقت مغرور نبودم و همیشه خدا کمکم کرده اما در تیم امید کاری کردند که با چشمان اشکبار از آنجا برگشتم. در رقابت های قهرمانی آسیا چهارم شدیم و فقط مقابل ژاپن و کره جنوبی شکست خوردیم, آن هم در حالی که این تیم ها در المپیک همان دوره به مقام های سوم و چهارم دست پیدا کردند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: در آن دوره مقابل ژاپن دو بر یک شکست خوردیم که یک گل سالم ما را هم در آن بازی آفساید اعلام کردند. باید به ژاپن 5 گل می زدیم؛ بعد از آن نیز در رده بندی مقابل کره جنوبی 4 بر 3 شکست خوردیم و چهارم شدیم.

پیروانی یادآور شد: در آن زمان با توجه به بذری که برای تیم امید کاشته بودیم, خیلی خیلی خوب نتیجه گرفته بودیم, آن هم در حالی که چهار سال بعد از من وینگادا هدایت تیم امید را برعهده گرفت و در جمع 16 تیم, پانزدهم شد. خدا شاهد است که از شکست کسی خوشحال نمی شوم اما باید اندازه تلاشی که می کنیم انتظار داشته باشیم. آن وقت که ما در آسیا چهارم شدیم به ما گفتند چرا نتیجه نگرفتید، من هم گفتم نتیجه از این بهتر می خواهید؟!

وی افزود: دور از انصاف است که خوب تلاش نکنید, خوب شخم نزنید و بذر خوبی نکاشته باشید, آن وقت انتظار باشید که برداشت خوبی داشته باشید. تیم های کره و ژاپن در آن سال ها خوب کار کردند و نتیجه اش را دیدند آن اما ما 25 بازیکن به اردوی تیم دعوت می کردیم که در روز آغاز اردو فقط 8 نفر سر تمرین حاضر می شدند و برای همین تمرینات را تعطیل می کردیم.

سرمربی اسبق تیم فوتبال امید یادآور شد: در آن زمان تاج نایب رئیس فدراسیون بود و ما این مسئله را با او مطرح کردیم. تاج مدام می گفت که ترتیب اثر می دهیم ولی واقعیت این است که زورشان به باشگاه ها نمی رسید. باشگاه ها نیز حق داشتند که بازیکن به ما ندهند, برای بازیکن هزینه می کردند و می خواستند که از آنها استفاده کنند. در حالی که در 15 روز فقط دو جلسه تمرینی برگزار می کردیم اما با این حال بازیکنان شان را به ما نمی دادند.

پیروانی درباره اینکه آیا تیم امید تحت هدایت کرانچار می تواند به المپیک راه پیدا کند, عنوان کرد: اگر این تیم را خوب ساپورت کنند, می تواند موفق باشد در غیر این صورت اگر از این مرحله (مقدماتی) نیز عبور کند در مرحله بعد نمی تواند موفق باشد. کار بسیار سخت است اما امیدوارم با کمک خدا بتوانند موفق شوند؛ باید بدانیم که واقعاً بازی های سختی در پیش است.

محمدی: برای صعود تیم امید همه چیز را مثبت می بینم/ کادرفنی از پتانسیل تیم شناخت خوبی دارد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: