تأمین امنیت ۱۳ هزار کیلومتر خطوط ریلی توسط پلیس راه‌آهن

کدخبر: 2319083

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: در ایام نوروز امنیت سالنها و قطارهای مسافری و ۱۰۲ ایستگاه در طول ۱۳ هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور تأمین و بدین منظور از گشت موتوری و خودرویی استفاده می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ سرهنگ حشمت الله ملکی در تشریح برنامه های پلیس راه آهن در نوروز 98 اظهار کرد: نیروهای پلیس راه آهن در سراسر شبکه ریلی کشور با تمام توان آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند، با شروع سفرهای نوروزی و افزایش حجم سفر، تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر با قطار سفر می کنند که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

فرمانده پلیس راه آهن افزود: در ایام نوروز امنیت اماکن، ابنیه، منازل سازمانی متعلق به راه آهن، سالنها و قطارهای مسافری و 102 ایستگاه در طول 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی کشور تأمین و بدین منظور از گشت موتوری و خودرویی استفاده می شود.

وی به تشکیل قرارگاه نوروزی فرعی "ابوذر" در ستاد این پلیس در هماهنگی با پلیس پیشگیری ناجا اشاره کرد و گفت: هدایت ستادی و فرماندهی برای برقراری نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال و ایام تعطیلات نوروزی، از 25 اسفند ماه 97 تا 18 فروردین ماه 98 صورت می گیرد.

این مقام انتظامی، اجرای طرحهای متعدد انتظامی در ایام نوروز با هدف ارتقاء بیش از پیش امنیت خطوط ریلی را از جمله اقدامات پیش بینی شده توسط این پلیس عنوان و تصریح کرد: در این راستا اجرای طرح "وحدت" باهدف اعزام پلیس به داخل قطارهای مسافری به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اجرایی می شود همچنین طرح "فجر" به منظور برخورد با تهدیدات امنیتی در سطح ایستگاه های مهم و مسافرپذیر در دستور کار قرار دارد.

ملکی درباره عملکرد یک ساله پلیس راه آهن کشور نیز گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خطوط ریلی، پلیس راه آهن در سال 97 توانست به افزایش 255 درصدی کشف کالا و ارز قاچاق از نظر ارزش ریالی دست یابد و این روند با قوت ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور خاطرنشان کرد: وقوع جرایم نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در سال 97 با افزایش 60 درصدی کشف انواع از قبیل سرقت، جعل و کلاهبرداری در سطح ایستگاه های راه آهن کشور مواجه بودیم.

کشف 600 کیلو موادمخدر در مسیرهای ریلی طی سال 97

وی با اشاره به افزایش 144 درصدی کشفیات موادمخدر در سال 97 در مسیرهای ریلی کشور، افزود: مأموران پلیس راه آهن کشور موفق به کشف بیش از 600 کیلوگرم انواع موادمخدر در مسیرهای ریلی کشور شدند.

ملکی ضمن توصیه به مسافران نوروزی خطوط ریلی، متذکر شد: مسافران به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی از ارائه مدارک مسافرتی خود شامل گذرنامه، شناسنامه، گواهینامه، کارت ملی، کارت عابر بانک به افراد غیر مسئول و دریافت هرگونه بسته، وسایل و امانات مشکوک از افراد ناشناس خودداری کرده و مراتب را سریعاً به پلیس اعلام کنند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور از مسافرانی که قصد مسافرت از طریق خطوط ریلی به شهرهای کشور و یا خارج از کشور دارند، خواست بلیت خود را از دفاتر فروش مجاز تهیه و از مراجعه به واسطه ها و شبکه های اینترنتی غیرمجاز خودداری کنند.

احتمال سوء استفاده مسافربرهای شخصی از مسافران خطوط ریلی

وی یادآور شد: در زمان پیک سفر در ایستگاه های راه آهن در زمانهای ممکن است مسافران با کمبود تاکسی مواجه شوند که احتمال سوء استفاده افراد تحت عنوان مسافربر شخصی و سرقت بار آنها وجود دارد که به مسافران توصیه می کنیم حتماً برای انتقال به سطح شهر از تاکسی های معتبر استفاده کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مسافران از گذاشتن طلا،اشیاء و وسایل قیمتی خود در چمدانها خودداری کنند.

فارس| «کیش» و «مشهد » بیشترین تقاضا را در میان سفرهای نوروزی دارد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: