طبق آخرین رتبه بندی؛

پاریس، سنگاپور و هنگ‌کنگ در صدر گران‌ترین شهر‌های جهان قرار گرفتند

کدخبر: 2319107

بر اساس آخرین رتبه بندی انجام شده، پاریس، سنگاپور و هنگ کنگ گران‌ترین شهرهای حال حاضر جهان هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از ‌بی‌بی‌سی، برای نخستین بار طی ۳۰ سال گذشته، ۳ شهر به طور همزمان در مقام نخست گران‌ترین شهر جهان که از سوی Economist Intelligence Unit survey معرفی می‌شوند، قرار گرفتند.

بر اساس این رتبه بندی که از میان 133 شهر بزرگ جهان انجام شده است، پاریس،‌هنگ‌کنگ و سنگاپور به طور همزمان در مقام گران‌ترین شهر جهان قرار گرفتند.

پاریس که سال گذشته مقام دومین شهر گران جهان را داشت، امسال یک پله صعود کرده است. نام ۴ شهر اروپایی در میان 10 شهر گران جهان به چشم می خورد.

در این رتبه بندی هزینه‌های رایج خانوار نظیر قیمت نان در 133 شهر مورد بررسی قرار گرفته و با هم مقایسه شده است.

این نظر سنجی هزینه زندگی در نیویورک را مبنای ارزیابی‌ها خود قرار داده و در گام دوم نیز میزان افزایش هزینه ها نسبت به سال قبل در مقایسه با پرجمعیت ترین شهر آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

در این رتبه بندی، زوریخ و ژنو سوئیس، ازاکای ژاپن، سئول کره جنوبی، کپنهاگ دانمارک، نیویورک و لس آنجلس آمریکا نیز در جایگاه‌های بعدی گران‌ترین شهر های جهان قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر شهرهای کارکاس ونزوئلا، دمشق سوریه، تاشکند ازبکستان، آلماتی قزاقستان، بنگلور هند، کراچی پاکستان، لاگوس نیجریه، بوئنوس‌آیرس آرژانتین، چنای و دهلی نو هند نیز در رتبه‌های اول تا دهم ارزان ترین شهر‌های قرار گرفتند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: