بورس‌های آسیایی در مسیر نزولی

کدخبر: 2319110

در آستانه نشست هفتگی بانک مرکزی آمریکا، بازارهای آسیایی با زیان بسته شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با سرد شدن امید معامله‌گران از توافق آمریکا و چین سر مسائل تجاری، اکنون معامله‌گران منتظر سیاست‌های نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا برای تعیین مسیر معاملات بازارها هستند.

در شرایطی که انتظار می‌رود اعضای هیأت مدیره بانک مرکزی آمریکا فعلاً دست از افزایش نرخ بهره بردارند، انتظار می‌رود تا پایان امسال فدرال رزرو برای یک مرتبه دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و در سطح ۲۹ هزار و ۴۱۰.۰۱ واحد بسته شد. شاخص "شانگهای کامپوزیت" بورس چین ۰.۱ درصد کاهش کرد و به ۳۱۰۰.۴۲ واحد رسید. در ژاپن شاخص "نیک کی ۲۲۵" با ۰.۳ درصد کاهش تا ۲۱ هزار و ۵۲۸.۳۸ واحد عقب رفت و بورس‌های سیدنی استرالیا، سنگاپور، سئول کره جنوبی نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل بسته شدند. در دیگر نقاط شاخص‌های بورس نیوزلند و تایوان با ۰.۲ درصد کاهش بسته شدند.

معاملات در بورس‌های اروپایی و آمریکا پر رونق‌تر بود؛ به گونه‌ای که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۳ درصد افزایش تا ۷۲۹۹.۱۹ واحد بالا آمد. شاخص " داو جونز" بورس وال استریت نیز با ثبت صعود ۰.۳ درصدی در سطح ۲۵ هزار و ۹۱۴.۱۰ واحدی بسته شد.

شاخص‌های " اس اند پی ۵۰۰" و " نزدک کامپوزیت" بورس نیویورک به ترتیب ۰.۳۷ درصد و ۰.۳۴ درصد افزایش یافتند. در آلمان شاخص " دکس " بورس فرانکفورت ۰.۰۴ درصد بالاتر رفت و شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ۰.۱۳ درصد کاهش بسته شد.

در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت " با ۱ سنت افزایش به ۵۹.۱۰ دلار رسید و نفت خام برنت با پنج سنت افزایش به ازای ۶۷.۵۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: