وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

اتصال اردبیل و تبریز به خط ریلی در سال آینده/ راه‌اندازی اپلکیشن هواشناسی جاده‌ها از اردیبهشت

کدخبر: 2319113

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا تابستان سال آینده تبریز به شبکه سراسری راه‌آهن وصل می‌شود، گفت: یک تیم در حال بررسی سانحه امروز کشتی کانتینری بندر شهید رجایی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم بهره‌برداری از ۲۷ دستگاه سالن مسافری، سه دستگاه واگن ترانسفر و ۲۰ سالن ریل‌باس امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در ایستگاه راه‌آهن تهران بهره‌برداری انجام شد. در این مراسم محمد اسلامی به تفاهم‌نامه صبح امروز با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت:‌این سند موجب افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مسافری تا ۲۹ درصد و باری تا ۴ درصد می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این دو سال ۴ استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شد و تا تابستان ۹۸ هم خط آهن به تبریز می‌رسد و سپس به استان اردیبل می‌رویم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های ریلی کشور توسعه یافته است و ظرفیت قطارهای ما پاسخگوی نیاز مردم نیست. ما از تسهیلات قانون بودجه، تبصره ۱۸ برای سازنده و بهره‌بردار تسهیلات یارانه‌ای در نظر گرفته‌ایم.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نکات این است که به اقتصاد شرکت‌های ریلی توجه کنیم، عدم تناسب درآمد و هزینه برای شرکت‌های ریلی موجب می‌شود نتوانند تعهدات خود را اجرا کنند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد پرداخت حقوق و عیدی کارگران راه آهن بیان کرد:‌همه کارگران و کارکنان عیدی و حقوق دریافت کرده‌اند. ما در سال ۹۸ سیاستی را دنبال می‌کنیم که جذابیت خدمات ریلی در بخش مسافری و باری به توازن برسد. اطمینان می‌دهیم این وقایع دیگر تکرار نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به حادثه کشتی کانتینری در اسکله بندر شهید رجایی گفت: تیم بررسی سانحه در حال بررسی وضعیت است و این حادثه فقط یک مصدوم داشته است که منتظر گزارش تیم بررسی سانحه هستیم.

وی گفت: امروز تبالوی دیجیتالی اطلاع‌رسانی سفر رونمایی شده است و سامانه اطلاع‌رسانی قطارها به صورت اپلیکیشن‌ موبایلی به زودی راه‌اندازی می‌شود.

اسلامی تأکید کرد: رئیس سازمان هواشناسی وعده داده است از اردیبهشت سال آینده اپلیکیشن هواشناسی جاده‌ها مربوط به موبایل راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: