گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از مغولستان| برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سردترین پایتخت جهان

کدخبر: 2319282

درحالی قرار است مسابقات کشتی زیر ۲۳ سال آسیا در مغولستان برگزار شود که این کشور دارای نکات قابل توجهی است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از مغولستان، اولان باتور پایتخت مغولستان است که بیش از نیمی از جمعیت این کشور در این شهر قرار دارد. معنی نام این شهر در زبان مغولی «قهرمان سرخ» است. شهری که میانگین دمایش در سال منفی است و برای همین عنوان سردترین پایتخت جهان را از آن خود کرده است.

این شهر در حالی میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی زیر ٢٣ سال آسیا را برعهده گرفته است که پیش از این و در سال های قبل میزبانی مسابقات جهانی در رده نوجوانان را به نحو مطلوبی عهده دار بوده و نمره قابل قبولی را کسب کرده است.

مغولستان کشوری است به وسعت تقریبی ایران که تنها با دو کشور چین و روسیه مرز مشترک دارد و راهی به دریا ندارد، همین امر باعث شده که این کشور پهناور دارای آب و هوای سردی در همه ایام سال داشته باشد.با وجودی که نوزدهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت است اما کم تراکم ترین کشور جهان از نظر جمعیت به شمار می آید. مغولستان هم چنین پس از قزاقستان دومین کشور بزرگ محصور در خشکی در جهان است.

این کشور پس از آن که به طور فزاینده تحت نفوذ شوروی قرار گرفت، در سال 1924 جمهوری خلق مغولستان شکل گرفت و سیاستمداران آن دنباله روی سیاست های شوروی شدند. پس از فروپاشی نظام های کمونیستی در اروپای شرقی که در اواخر 1989 روی داد، مغولستان نیز در اوایل سال 1990 شاهد یک انقلاب دموکراتیک در داخل کشور بود که باعث تشکیل نظام چندحزبی و تنظیم یک قانون اساسی در سال 1992 شده و این کشور را به سوی اقتصاد بازار آزاد سوق داد.

اما از نکات قابل توجه در این کشور این است که با وجود اینکه این کشور در بین دو حکومت کمونیستی(شوروی سابق و چین) قرار دارد اما فرمان ماشین ها در اولان باتور سمت راست است. بازار ماشین ها در اختیار برندهای ژاپنی است و به ندرت ماشین ساخت دیگر کشورها را در این شهر می بینید. خیابان های این شهر مانند خیابان های کشورهای تازه استقلال یافته شوروی، عریض هستند و زبانشان مغولی است اما حروف روسی زیادی در دایره لغات خود دارند.

جمعیت مغولستان در سرشماری سال 2017، 3037393 میلیون نفر تخمین زده شده است که نزدیک به نیمی از این جمعیت در اولان باتور پایتخت این کشور قرار دارد. به دلیل سردی بیش از حد، در اکثر مواقع اولان باتور شب های آرامی را سپری می کند و در کل افراد پیاده بسیار کمی در سطح شهر می بینید.

تنها فرودگاه بین المللی در کشور مغولستان فرودگاه بین المللی چنگیزخان است که در اولان باتور قرار دارد و پروازهایی از آن به کره جنوبی، چین، ژاپن، روسیه، قرقیزستان و ترکیه انجام می شود. در کل به دلیل پروازهای کمی که این کشور دارد، سفر کردن به مغولستان بسیار سخت است. تیم کشتی فرنگی زیر 23 سال کشورمان نیز برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا از تهران به استانبول رفت. از استانبول به بیشکک در قرقیزستان رفت و از آنجا وارد اولان باتور شد.

روابط خارجی مغولستان به طور سنتی روی همسایگان خود، روسیه و جمهوری خلق چین متمرکز است. مغولستان از لحاظ اقتصادی وابسته به این کشورها است؛ 90 درصد صادرات مغولستان به کشور چین است و روسیه 90 درصد نیاز انرژی انرژی مغولستان را تامین می کند. در هر صورت اگر به دنبال کشوری ناشناخته و با قدمت تاریخی و به دنبال سرما هستید، مغولستان و شهر اولان باتور می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی فرنگی و آزاد زیر 23 سال قهرمانی آسیا, روزهای اول تا چهارم فروردین در اولان باتور مغولستان برگزار می شود و امیدواریم نمایندگان ایران بتوانند دوباره پرچم ایران را در آسیا به اهتزاز دربیاورند.

کشتی فرنگی زیر 23 سال آسیا|عدم آماده سازی سالن در کمتر از 48 ساعت به شروع مسابقات + تصاویر

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: