رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد

وقوع سیل، برف و کولاک در ۲۷ استان/ ۲ کشته و ۵۵ مصدوم به دلیل حوادث جوی

کدخبر: 2319333

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل، برف و کولاک در ۲۷ استان کشور، گفت: ۵۵ نفر به دلیل حوادث جوی مصدوم و ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در ارتباط با وقوع برف و کولاک در کشور اظهار داشت: 27 استان آذربایجان شرقی و غربی، همدان، هرمزگان، مرکزی، مازندران، لرستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کرمان، کردستان، قم، قزوین، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان شمالی و جنوبی و رضوی، چهارمحال و بختیاری، تهران، ایلام، اصفهان و اردبیل متأثر از این حادثه شده است.

وی افزود: بیش از 20 هزار نفر در 262 شهر و روستا و محور کوهستانی طی سه روز گذشته به دلیل این حادثه امدادرسانی شده و 3500 نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: بیش از 55 نفر به دلیل وقوع سیل، آب‌گرفتگی، برف و کولاک مصدوم شده و 2 نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین یک نفر در منطقه مه‌ولات مفقود شده که تلاش برای جست‌ وجو و نجات آن ادامه دارد.

سلیمی گفت: بیش از 1200 خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و 453 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

وی بیان داشت: تعداد زیادی پتو، چادر، موکت، نایلون و بسته‌های غذایی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی در مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: