حجت‌الاسلام خاموشی:

مشکل دشمنان با ما سر ولایت است/ خصوصیات دشمنان امیرالمؤمنین

کدخبر: 2319355

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان با ما به دلیل ولایت است گفت: اگر روزی این ولایت را نداشته باشیم دشمن با ما کاری نخواهد داشت ضمن اینکه مسلمان ولایت پذیر در خط امیرالمؤمنین است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جشن ولادت حضرت علی در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر چیذر گفت: اخلاق و ادب چیزی است که خداوند به پیامبر اکرم (ص) عنایت کرده و بر اجرای آن تأکید کرده است.

وی افزود: همه دشمنی دشمنان پیرامون ولایت الهی است و اگر ما روزی از ولایت دست برداریم دشمن با ما کاری نخواهد داشت. آنهایی که اصل و نصبی ندارند با احکام خداوند مقابله کرده و آن را قبول ندارند.

وی افزود: طبق روایات مختلف علامت کسانی که حضرت علی را قبول ندارند داغی و سرخی صورتشان در قیامت است و در حقیقت آنها کافر به حضرت علی علیه‌السلام هستند. خداوند نعمات زیاد را از افرادی که کفران نعمت می‌کنند می‌گیرد لذا شکر نعمت‌ها در مسیر قرار دادن خلقت آن نعمت است ضمن اینکه باید شکر نعمت در مسیر آن باشد. همچنین داعش دشمن‌ترین دشمنان اسلام بود که با پرچم اسلام تلاش کرد به اسلام ضربه بزند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: قرآن نعمتی بالاتر از نعمت ولایت نداشته که برای آن مثال بزند که البته همین مثال ولایت‌مداری را برای پیامبر(ص) آورده است. همچنین مسلمان ولایت پذیر و در خط حضرت علی مسلمان است ولی افرادی که اسلام ظاهری داشته ولی به ولایت حضرت علی معتقد نباشند مجرم هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ولایت در حال حاضر در دستان امام زمان(عج) بوده و در حقیقت او قرآن ناطق فعلی است این در حالیست که روزگاری این قرآن ناطق در دستان حضرت علی(ع) بوده است.

وی تصریح کرد: مسلمان واقعی کسی است که بهتر بر تمامی امورات اسلام معتقد و تمامی خواسته‌های خداوند را اجرا کند.

خاموشی افزود: نزول آیه یکاد الذین کفرو ... به دلیل چشم زخمی بود که مردم آن زمان به پیامبر گرامی اسلام به دلیل نعمت حضرت علی و ولایتی که اعلام کرده وحی شد.

وی در پایان گفت: قرآن خود حضرت علی است و به همین دلیل ذکر علی گفتن ثواب فراوانی دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: