تأمین امنیت دوچرخه سواران با کلاه ایمنی پلیمری

کدخبر: 2319384

استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای تولید کلاه‌های ایمنی مورد استفاده دوچرخه سواران رو به افزایش است و یک شرکت آمریکایی محصول تازه ای در همین راستا عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس ، کلاه ایمنی مذکور که توسط شرکت Trek تولید شده، WaveCel نام دارد و شرکت سازنده مدعی است در مقایسه با کلاه‌های ایمنی عادی تا ۴۸ برابر مقاومت بیشتری در برابر حوادث و برخوردهای ناگهانی دارد.

کلاه ایمنی مذکور که با همکاری جراحان ارتوپد، مهندسان مکانیک و غیره تولید شده مجهز به لایه‌های پلیمری قابل انعطاف بوده و در صورت برخورد با اجسام سخت این لایه‌ها فشار را در خود جمع کرده و مانع از انتقال آن به سر دوچرخه سوار می‌شوند. جمع شدن و سپس باز شدن لایه‌های پلیمری باعث تخلیه انرژی از کناره‌های کلاه ایمنی شده و سر فرد را سالم نگه می‌دارند.

در آزمایش‌های انجام شده، این کلاه ایمنی در برابر هر برخوردی از کناره‌ها یا روبرو مقاوم بوده و می‌تواند فشار ضربه را به خوبی تخلیه کند. همین امر باعث می‌شود شبکه عصبی مغز و رگ‌های خونی حتی در صورت تصادف‌های شدید آسیب جدی نبینند.

این کلاه ایمنی در دو مدل عادی و پیشرفته برای دوچرخه سواری در جاده و کوهستان عرضه می‌شود که قیمت آنها به ترتیب ۱۵۰ و ۳۰۰ دلار است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: