پاسخگویی شبانه‌روزی وزارت راه و شهرسازی در ایام نوروز

کدخبر: 2319405

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از آمادگی پاسخگویی وزارت راه و شهرسازی در تمام ساعات شبانه روز در ایام نوروز به شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید قاسم بی نیاز با اشاره به اینکه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و… و. است و اطلاعات حرکت قطارها از شماره ۱۵۳۹ قابل پیگیری است.

وی افزود: تلفن ۱۳۴ هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضعیت هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه‌های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: مسافران جاده‌ای نیز به منظور کسب اطلاعات در مورد وضعیت جاده‌ها، مسافت‌ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن ۰۲۱-۸۸۹۲۵۲۵۲ از سراسر کشور می‌توان وضعیت راه‌های کشور را از طریق تلفن دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.141.ir و برنامه تلفن همراه ۱۴۱ نیز آخرین اطلاعات حوزه راه‌ها را ارائه می‌دهد.

بی نیاز تاکید کرد: سامانه تلفن گویای ۱۹۹ نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازها است. مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می‌توانند با شماره ۰۹۶۳۳۰ تماس بگیرند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت‌های غیرمجاز اظهارداشت : به مسافران توصیه می‌شود بلیت خود را از مراکز، سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی معتبر تهیه کنند و پیش از خرید، قیمت حداقل و حداکثر بلیت هواپیمایی را در سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی یا انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی مشاهده کنند تا متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: شهروندان و مسافران می‌توانند هرگونه گران فروشی را از طریق بازرسی‌های خطوط هواپیمایی و یا سامانه حقوق مسافر سازمان به نشانی www.cao.ir مطرح کنند. همچنین خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت‌های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال مجازاست و سایر سایت‌های فروش اینترنتی بلیت مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی اعلام کرد: سامانه پیامک مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی به شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ و شماره تلفن ۸۲۲۴۴۰۹۰ آماده دریافت پیام‌های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو کرد.

یادآوری می‌شود شهروندان برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه راه‌های کشور، قطارها، هواپیماها و وضعیت هوای کلیه مسیرها می‌توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینک سایت‌های سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه استفاده کنند.

هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا در سفرهای نوروزی

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید ویلا و زمین در شهرهای شمالی بدون در نظر داشتن شرایط لازم در ایام نوروز هشدار داد.

بی نیاز اعلام کرد: متأسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان‌های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می‌کنند و به معرض فروش می‌گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می‌فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی‌های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را به هنگام خریداری این املاک به کار گیرند.

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به دادستانی کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی، خواستار صدور دستور به منظور اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد.

براساس این گزارش، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی، خواستار اقدامات پیشگیرانه در خصوص تصرفات اراضی ملی و دولتی در ایام نوروز شد.

در این نامه آمده است: همانگونه که استحضار دارید، هرساله در آستانه تعطیلات نوروزی و مساعد بودن شرایط جوی و کاهش نظارت و حفاظت‌های لازم، افراد فرصت‌طلب و سودجو مبادرت به تجاوز به اراضی ملی و دولتی و تصرف در آن می‌نمایند.

در ادامه تصریح شده است: لذا با عنایت به آثار بخشنامه‌های ابلاغی آن دادستانی طی سالیان گذشته در کاهش تصرفات غیرقانونی اراضی مذکور و جلوگیری از اقدامات احتمالی متصرفین، خواهشمند است در جهت تعامل و همکاری ادارات کل دادگستری استان با ضابطین قضائی و نیز اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه و پیشگیرانه، ضمن صدور اوامر مقتضی به منظور تشکیل جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌ها اوامر عالی قضائی صادر و امر به ابلاغ فرمایند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: