معاون عمرانی وزیر کشور:

جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان ظرفیت مناسبی برای جهش مدیریت شهری و روستایی است

کدخبر: 2319416

معاون عمرانی وزیر کشورگفت: جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان که برخی از آنها نظیر مجموعه شهرسوخته در نوع خود منحصر بقرد است، دارای ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد جهش و تحول در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی این استان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور امروز در حاشیه بازدید از مجموعه شهر سوخته و موزه آن، گفت: شهر سوخته جاذبه‌ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان می باشد و معماری آن که نشان دهنده قدمت شهرنشینی و تمدن در سیستان و بلوچستان است، قابلیت بالایی برای جذب گردشگر و دانشجویان و پژوهشگران دارد.

وی با اشاره به وجود سواحل زیبای استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر توجه ویژه به توسعه زیرساختهای گردشگری شهری و روستایی، عنوان کرد: عموم شهرها و روستاهای کشور دارای ظرفیت ویژه ای در جذب گردشگر هستند که می‌تواند برای آنها درآمد و ثروت و اشتغال ایجاد نماید و در این عرصه جایگاه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بویژه با توجه به ساختار غیر دولتی آنها برای ایجاد و تقویت این زیر ساختها با اهمیت است.

جمالی نژاد تصریح کرد: گردشگری شهری و روستایی در گام دوم انقلاب و برای حرکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور موضوعی حیاتی است که باید به آن توجه و اهتمام خاص داشته باشند؛ چرا که بهره گیری از این ظرفیت در کنار میدان دادن به ایده های جدید و خلاقانه می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های ایجاد درآمد پایدار و از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت محسوب شود.

وی با مقایسه جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان با کشور مالزی، اظهار کرد: ظرفیت گردشگری استان و جاذبه‌های به جا مانده از سده‌های گذشته بیش از کشور مالزی است، لیکن آن کشور اهتمام خاصی به بهره گیری از این ظرفیت داشته و توانسته نظر جمع کثیری از گردشگران را به سوی خود جلب کند و این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری این استان می‌تواند جذابیت زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین در نیم روز اول سفر خود به استان سیستان و بلوچستان با حضور در محل یادمان شهدای تاسوکی، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام نمود.

جمالی نژاد در ادامه از پروژه های عمرانی در حال اجرای چاه ژزف و چاه نیمه چهارم که نقش مهمی در تامین منابع پایدار آب برای منطقه سیستان را خواهند داشت، بازدیدکرد.

وی همچنین از منطقه گردشگری قلعه نو زهک و کانال در دست احداث فیدر۲ که نقش بسزایی در کنترل روان آب های منطقه و تغذیه چاه های نیمه دارند و از پروژه های مدیریت شهری شهر زهک بازدید کرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: