آیت‌الله مکارم شیرازی:در سال جدید مسئولان پرکارتر و مردم با یکدیگر صمیمی‌تر شوند

کدخبر: 2319468

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت:امیدواریم در سال جدید مسئولان پرکارتر و مردم با یکدیگر صمیمی‌تر شوند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایسنا، آیت‌لله ناصر مکارم شیرازی بامداد پنج شنبه در آئین تحویل سال ۹۸ در حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: همه ما در دعای تحویل سال، دل‌ها را به دست خدا را می‌سپاریم و از او یاری می‌جوییم و تقارن سال نو با میلاد امام علی (ع) را به فال نیک می‌گیریم و ان شاءلله ایام خوبی را در پیش رو خواهیم داشت. امیدواریم در سال جدید مسئولان پرکارتر و مردم با یکدیگر صمیمی تر باشند تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: یکی از امور مهم در سال ۹۸ باید رسیدگی به وضعیت جوانان به ویژه در خصوص ازدواج و اشتغال و رفع مشکلات معیشتی شأن باشد. در این سال جدید باید چه مسئولان و چه مردم برنامه‌ای جدید برای امور زندگی و گذران فرصت‌ها داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: برای داشتن زندگی تازه باید از قرآن کریم و معارف دینی بهره بگیریم و سبک زندگی مان را بر اساس قرآن کریم برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: دستگیری از نیازمندان یکی از شیوه‌های مهم زندگی بر اساس قرآن کریم است همچنین دوری از گناه و تقوای الهی و انجام عمل صالح را در رأس امور خود قرار دهیم. اگر انسان در زندگی به قرآن کریم و توصیه‌های آن توجه داشته باشد از بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات و تباهی‌ها در امان خواهد بود. وجود مشکلاتی در جامعه همچون ظلم و اختلاس ریشه در سست شدن ایمان و تقوای الهی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اختلاس‌های هنگفتی با رقم‌های ۳ هزار میلیارد تومانی، یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اگر در جامعه نظارت قوی و خوبی وجود داشت جلوی چنین اختلاس‌هایی گرفته می‌شد.

وی بیان کرد: یکی از فریضه‌های مهمی که باید در جامعه به آن توجه شود امر به معروف و نهی از منکر است، هیچ کس نباید نسبت به منکرها در جامعه، بی تفاوت باشد و در مقابل فساد، سکوت کند.

این مرجع تقلید شیعه گفت: باید از زندگی شخصیتی چون حضرت علی (ع) الگو گرفت و مانند او عمل کرد تا محبت زبانی و عملی خود را اثبات کنیم.

وی افزود: همچنین رمز مهم در پیروزی، ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان است و باید در شرایط فعلی با ایستادگی و صبر به مقابله با مشکلات برویم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد برنامه سفر در این ایام عنوان کرد: در کشور ما مراکز گردشگری و تفریحی زیادی وجود دارد و نیازی به سفرهای خارجی نیست.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: