فولادگر در گفتگو با مهر:

رونق تولیدملی نیازمند مدیریت جهادی و اقتصاد مردمی است

کدخبر: 2319484

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: رونق تولید ملی نیازمند مدیریت جهادی است و طریق اقتصاد دولتی محقق نمی‌شود رونق تولید ملی از طریق اقتصاد مردمی تحقق می یابد

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید گفت: طی سال‌های گذشته مقام معظم رهبری نامگذاری سال‌ها را بر اساس اهداف اقتصادی انجام دادند که این امر نشان دهنده اولویت حل مشکلات اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به مسائل اقتصادی به معنای کم توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیست بلکه نشان دهنده اولویت کاری مسئولان است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی رکود تولید، نوسانات قیمت‌ها و مشکلات ارزی را از مهمترین مشکلات سال گذشته خواند و گفت: در چنین شرایطی باید سیاست‌های کلی از جمله سیاست اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های مربوط به حمایت از تولید ملی اجرایی شود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت اقتصاددانان با هر سلیقه سیاسی و مَشرب اقتصادی معتقدند که مهمترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: راهکار حل مشکل بیکاری، تورم و ایجاد رونق در کسب و کار و حل مشکلات معیشتی مردم، رونق تولید است.

فولادگر گفت: در سال‌های اخیر دولت و مجلس اقداماتی برای تسهیل تولید و کسب و کار انجام دادند و قانون رفع موانع تولید و قانون حداکثر استفاده از تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. علاوه بر این کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گزارش‌های نظارتی در مورد عملکرد دولت در نحوه اجرای این قوانین به مجلس ارائه داد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: سال ۹۷ سال حمایت از کالای ایرانی بود اما به دلیل تشدید تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و برخی سو تدبیرها و سو مدیریت‌ها سال سختی برای تولید و معیشت مردم بود. امیدواریم در سال ۹۸ حمایت از تولید و رونق تولید در اولویت باشد.

وی اظهار داشت: برای تحقق شعار سال نباید به نصب چند بنر اطلاعیه اکتفا کرد باید راهکارهای اجرایی برای تحقق حمایت از تولید و رونق تولید تدوین شود با نظارت و آسیب‌شناسی موانع حمایت از تولید رفع گردد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی تصریح کرد: رونق تولید ملی نیازمند مدیریت جهادی است و طریق اقتصاد دولتی محقق نمی‌شود رونق تولید ملی از طریق اقتصاد مردمی تحقق می‌یابد مردم باید اقتصاد کشور را در دست داشته باشند و دولت حداقل حضور را در اقتصاد داشته باشد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: