سفیر بحرین در مسکو: در حال ترمیم سفارت خود در دمشق هستیم

کدخبر: 2319577

سفیر منامه در روسیه با اشاره به اینکه سفارت این کشور در سوریه بسته نیست، اعلام کرد که بحرین در این کشور کاردار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «أحمد عبد الرحمن الساعاتی» سفیر بحرین در روسیه گفت که منامه در سفارت خود در سوریه، کاردار دارد.

الساعاتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «ما در واقع سفارت خود را در دمشق نبسته‌ایم، بلکه پس از اتفاقهای تأسف‌بار و جنگی که در سوریه رخ داد، آن را مجددا تعمیر کردیم».

وی تصریح کرد که دمشق نیز در منامه سفارت و کاردار دارد و «رابطه برای خدمت‌رسانی به دو ملت برادر وجود دارد».

سفیر منامه در مسکو ادامه داد: «بحران سوریه در حال حاضر به یک بحران بین‌المللی بدل شده است که در سازمان ملل و شورای امنیت مطرح شده است».

الساعاتی به اشاره به تلاشهای دبیر کل سازمان ملل برای حل بحران سوریه، اعلام کرد که «ما نیز از تمام این تلاشها حمایت می‌کنیم تا این جنگ به پایان برسد».

وی ضمن نادیده گرفتن مداخلات غربی-عربی در بحران سوریه، مدعی دخالت جمهوری اسلامی ایران در این بحران شد و گفت که «می‌خواهیم مداخلات خارجی در خاک سوریه را دور کنیم».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بارها مسئولان سوری اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران به خواست دمشق و دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارد.

در همین راستا، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین اوایل دی سال گذشته مدعی شد که بحرین هیچ زمانی رابطه خود با سوریه را قطع نکرده بود.

وزیر خارجه بحرین گفته بود که «سوریه یک کشور عربی تأثیرگذار در منطقه است و علی رغم شرایط سخت اوضاع، ما هیچ وقت ارتباط خود را با این کشور قطع نکرده و سوریه نیز ارتباطش را با ما قطع نکرده بود».

بحرین دومین کشور عربی بود که سفارت بسته خود در دمشق را بازگشایی کرد. امارات پیش از منامه، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.

«یوسف النعیمی» کاردار امارات در مراسم بازگشایی سفارت امارات در دمشق، گفته بود که کشورهای عربی دیگر نیز در فکر بازگشایی سفارت خود در سوریه هستند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: