واکنش روسیه و ترکیه به تصمیم آمریکا در خصوص بلندی‌های جولان

کدخبر: 2319618

روسیه و ترکیه در واکنش به تصمیم دولت امریکا در خصوص بلندی‌های اشغالی جولان، الحاق آن به رژیم صهیونیستی را زیر سوال بردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عضو مجلس روسیه اعلام کرد که مسکو هرگز حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت نخواهد شناخت.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه نیز در این خصوص گفت: قصد ترامپ برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان باعث خشونت بیشتر در منطقه خواهد شد. ترکیه از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند.

لازم به ذکر است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از ۵۲ سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه این منطقه اهمیت و ضرورت راهبردی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی دارد نوشت که این اقدام در حمایت از «ثبات منطقه» است.‌

به گزارش مهر پیشتر رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع آگاه در سرزمین‌های اشغالی و آمریکا اعلام کرده بود که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به احتمال زیاد هفته آینده حاکمیت صهیونیست‌های اشغالگر بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به صورت رسمی اعلام می‌کند.

بر اساس اعلام این رسانه، منابع مذکور که نخواستند به دلیل عدم اعلام رسمی این موضوع نامشان فاش شود، در این باره گفته‌اند که این اقدام در دیدار دوشنبه آینده بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید به انجام می‌رسد.

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ در جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد؛ این درحالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: