در پایان معاملات پنج شنبه رقم خورد

جهش وال‌استریت با رشد سهام اپل و تکنولوژی

کدخبر: 2319624

رشد سهام تکنولوژی با پیشتازی اپل باعث شد شاخص‌های وال‌استریت جهش کنند، درحالی‌که نگرانی‌ها از پیش‌بینی کند شدن اقتصاد جهان توسط فدرال‌رزرو، با داده‌های قدرتمند تجاری، کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه، رشد سهام تکنولوژی با پیشتازی اپل باعث شد شاخص‌های وال‌استریت جهش کنند، درحالی‌که نگرانی‌ها از پیش‌بینی کند شدن اقتصاد جهان توسط فدرال‌رزرو، با داده‌های قدرتمند تجاری، کاهش یافت.

هر سه شاخص مهم سهام آمریکا امروز را با رشد سپری کردند و شاخص نزدک پنجمین جلسه متوالی سوددهی خود را به ثبت رساند. شاخص داوجونز بهترین عملکرد روزانه خود در بیش از یک ماه اخیر را ثبت کرد و اس‌اندپی ۵۰۰ فاصله با رکورد تاریخی خود را که در ماه سپتامبر ثبت شده بود، به کمتر از ۳ درصد رساند.

روز چهارشنبه، فدرال‌رزرو آمریکا سرمایه‌گذاران را غافل‌گیر کرد و اعلام کرد که امسال دیگر خبری از افزایش نرخ بهره نیست. در گزارشی جداگانه، وزارت کار آمریکا اعلام کرد تعداد افراد متقاضی استفاده از بیمه بیکاری، بیش از پیش کاهش یافته است.

سهام شرکت اپل پیش از معرفی سیستم جدید پخش ویدئوی خود، ۳.۷ درصد جهش کرد و پیشتاز رشد سهام در بخش تکنولوژی شد.

میانگین صنعتی داوجونز ۲۱۶.۸۴ واحد یا ۰.۸۴ درصد رشد کرد و به ۲۵۹۶۲.۵۱ واحد رسید. اس‌اندپی ۵۰۰ توانست ۳۰.۶۵ واحد یا ۱.۰۹ درصد جهش کرد و به ۲۸۵۴.۸۸ واحد رسید. کامپوزیت نزدک هم ۱۰۹.۹۹ واحد یا ۱.۴۲ درصد رشد کرد و به ۷۸۳۸.۹۶ واحد دست یافت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: