مدیرعامل آبفا استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب در تهران مصرف می‌شود/ سرانه مصرف آب ۵.۳ برابر شد

کدخبر: 2319627

بختیاری گفت: در کلانشهر تهران با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر ساکن و حدود ۱.۵ میلیون نفر شناور در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می‌شود.

محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به رشد مناسب بارش در سال ۹۷ ، اظهار کرد: بنابر آمار های موجود میزان بارش باران تا پایان اسفند حدود ۱۹۰ میلی متر ثبت شده است که نسبت به متوسط ۵۰ ساله، ۲۵ درصد و در مقایسه با سال قبل ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به پُرشدگی سد ها در کشور تصریح کرد: میزان پُرشدگی سد ها به طور میانگین ۶۰ درصد است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. پُرشدگی سد ها در تهران به ۳۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: ۹۰ میلیارد متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می شود

وی ادامه داد: بارش های اخیر نباید این تصور را ایجاد کند که از بحران خشکسالی عبور کرده ایم و باید ضمن رعایت الگوی مصرف به دنبال نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از آب و انرژی در کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب در شهر تهران طی سال های اخیر اظهار کرد: در ۵۰ سال اخیر سرانه مصرف در شهر تهران۵.۳ برابر شده است.

بختیاری با بیان اینکه سال ۱۳۴۵ شمسی سرانه مصرف آب در تهران ۹۹ لیتر در روز بود، افزود: این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۳۵۰ لیتر در روز رسید در حالی که جمعیت تهران نیز در این دوره از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به بیش از هشت میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: استان تهران بزرگ ترین پایگاه جمعیتی را دارد که در کنار هیچ رودخانه پرآبی بنا نشده و منابع آب آن محدود است.

بختیاری افزود: سرانه آب تجدیدپذیر تهران ۳۵۰ مترمکعب در سال است که غیرمتعارف خوانده می شود و از مرز بحران عبور کرده است در حالی که سهم آب تجدیدپذیر در کشور یک هزار و ۶۶۶ و در دنیا ۶ هزار و ۶۶۰ مترمکعب در سال است.

مدیرعامل آبفا استان تهران در پایان گفت: در کلانشهر تهران با جمعیتی بیش از ۸.۵ میلیون نفر ساکن و حدود ۱.۵ میلیون نفر شناور در هر ثانیه ۳۵ هزار لیتر آب مصرف می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: