رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر:

اسکان اضطراری برای ۷هزار سیل زده/ امداد رسانی ادامه دارد

کدخبر: 2319680

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر آخرین جزییات خدمت رسانی به مناطق سیل زده در استان‌های گلستان و مازندران را تشریح کرد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص آخرین وضعیت سیل و آب‌گرفتگی در استان‌ مازندران، اظهار داشت: 12 شهرستان آمل، بابل، بابلسر، بهشهر ، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشهر طی ساعات گذشته شاهد وقوع بارش باران شدید و در برخی از شهرها شاهد وقوع سیل و آب‌گرفتگی بودیم.

وی افزود: به 85 شهر و روستا و محورهای کوهستانی توسط نیروهای امدادی هلال‌احمر کمک‌رسانی شده و به 9723 نفر خدمت ارائه شد.

سلیمی افزود: برای 295 نفر اسکان اضطراری انجام شد و 420 دستگاه خودرو به وسیله نیروهای امداد هلال‌احمر از برف و کولاک رها شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص آخرین وضعیت سیل و آب‌گرفتگی در استان گلستان توضیح داد: 10 شهرستان آزادشهر، آق ‌‌ قلا ، بندرگز، بندر ترکمن علی‌آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبد کاووس و مینودشت در این استان تحت تأثیر سیل و آب‌گرفتگی قرار داشتند که در این استان‌ها نیز نیروهای هلال‌احمر به 37 هزار و 366 نفر امدادرسانی کردند و برای 347 نفر اسکان اضطراری در نظر گرفته شد.

وی افزود: کمک به تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب از طریق زمینی وهوایی و توزیع مواد غذایی و چادرهای امدادی توسط بالگرد در شهرستان‌های گنبد کاووس و آق ‌ قلا همچنان ادامه دارد. همچنین سه اردوگاه اضطراری در مناطق آق ‌ قلا ، بندر ترکمن و بندرگز جهت اسکان آسیب‌دیدگان تهیه شده است تا بتوانند در این اردوگاه‌ها اسکان و تحت درمان قرار گیرند.

سلیمی در خصوص توزیع تجهیزات و امکانات نیز توضیح داد: 4 هزار بسته غذایی، 2 هزار تخته موکت و 4 هزار پتو تاکنون در مناطق سیل‌زده استان گلستان توزیع شده است. همچنین 2 هزار بسته غذایی، 6900 بطری آب معدنی، 3200 تخته پتو و 14 هزار و 800 کیلوگرم برنج نیز در مناطق سیل‌زده استان مازندران توزیع شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: