یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

گل ارزان شد/ نرخ مصوب هر شاخه گل رز ۱۲ هزار تومان

کدخبر: 2319752

شاهرخی گفت: با توجه به گرمای هوا و فراوانی تولید، قیمت گل نسبت به روز مادر ۴۰ درصد کاهش یافته است.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گل به بازار وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید، گرمای هوا و رکود نسبی بازار، قیمت انواع گل نسبت به روز مادر ۴۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

وی نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۲ هزار، شب بو ۵ تا ۸ هزار، لیلیوم ۵۰ هزار، ارکیده ۴۰ تا ۵۰ هزار، میخک دسته ای ۱۵ هزار و داودی دسته ای را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

شاهرخی نرخ هر گلدان سنبل را ۳۰ تا ۳۵ هزار و لاله را ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه ۵۰ درصد پیاز وارداتی سنبل گل نداد، از این رو تعدادی از باغداران متحمل زیان شدند.

بیشتر بخوانید: بازار گل در آستانه شب عید/قیمت گل لاله ۲۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه افزایش قیمت گل در ایام نوروز را رد کرد و گفت: با توجه به فراوانی عرضه نسبت به تقاضا نوسان خاصی در بازار رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امکان نگهداری گل در انبار ها وجود ندارد، بیان کرد: علی رغم افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، اما در برخی موارد گل فروشان به سبب جلوگیری از ضایعات مجبورند با نرخ هایی کمتر از قیمت مصوب اقدام به عرضه گل در بازار کنند.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به افزایش ۳ تا ۴ برابری قیمت مواد اولیه نظیر اسفنج، کاغذ، پیاز، رومان و... ناشی از نوسان ارز، نوسان قیمت گل نسبت به گذشته امری طبیعی است.

شاهرخی دریافت مبلغ جداگانه برای تزئین گل از سوی گل فروشی ها را تکذیب کرد و گفت: گل فروشی ها به هیچ عنوان برای تزئین مبلغی مازاد بر قیمت گل دریافت نمی کنند و تنها ممکن است به درخواست مشتری مبنی بر استفاده از برگ های مخصوص تزئین هزینه اضافه دریافت کنند که این امر کاملا طبیعی است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: به افراد توصیه می شود که از مغازه های دارای مجوز گل خریداری کنند تا در صورت تخلف و گران فروشی و طرح شکایت به اتحادیه، امکان رسیدگی وجود داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: