حضرت‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دستورات فرمایشی از تهران نمی‌تواند دریاچه ارومیه را احیا کند

کدخبر: 2319769

نماینده مردم ارومیه گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به طور مداوم تمامی بخش‌نامه‌ها را از مسئولانی در تهران دریافت می‌کند.

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با بیان اینکه دریاچه ارومیه طی یک روز یا یک سال خشک نشده است که بتوان آن را یک شبه احیا کرد، گفت: این دریاچه به مرور زمان طی بیست سال گذشته به اینجا رسیده لذا باید با برنامه ریزی ابتدا آن را تثبیت و سپس احیا کرد.

وی افزود: پروژه خط انتقال آبی که اکنون از رودخانه زاک به سمت دریاچه ارومیه و پیرانشهر توسط قرارگاه خاتم به وسیله تونل در حال ساخت است، ابتدا برای شرب و کشاورزی و سپس برای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته خواهد شد.

حضرت پور بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی نقش به سزایی در احیا و تثبیت دریاچه ارومیه دارد زیاد کشاورزان توان مالی کافی برای تبدیل آبیاری سنتی به قطره ای و بارانی را ندارند.

نماینده مردم ارومیه با تأکید بر اینکه مدیریت در استان به درستی وجود ندارد، اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه ساکن در استان آذربایجان غربی هیچ همکاری با استاندار و مسئولان محلی ندارد و به صورت مداوم تمامی بخش نامه ها و دستورات را از تهران دریافت می کند.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه پیش از این مانند کاسه ای دارای عمق بود که اکنون به دلیل وجود لجن، نمک ها و شن های انباشته شده عمق خود را از دست داده لذا آب های رها شده به سمت این دریاچه پخش شده و باقی نمی ماند.

حضرت پور با اشاره به اینکه جلسات روزانه و کنفرانس تأثیری در احیای این دریاچه ندارد، گفت: باید بر اساس برنامه ریزی به صورت دو مرحله تثبیت و احیا به سمت موفقیت پیش رفت که امیدواریم با توجه به بارش ها در سال ۹۸ اتفاقات بهتری برای این دریاچه رقم بخورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: