عهدشکنی دوباره مسئولان آموزش‌وپرورش/ مطالبات معلمان چه شد؟!

کدخبر: 2319809

در حالیکه پیش از این مسئولان وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات معلمان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی و حق‌التدریس شاغلان تا پایان سال ۹۷ خبر داده بودند اما تا این لحظه این کار هنوز محقق نشده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بخشی از معلمان خرید خدمات آموزشی از مهر سال 97 تا به امروز ریالی حقوق دریافت نکرده اند، معلمان رسمی هم که ساعات حق التدریس برای آنها به عنوان اضافه کار محسوب می شود از ابتدای مهر تا کنون ریالی از این اضافه کار را دریافت نکرده اند.

البته این شیوه مرسوم آموزش و پرورش است و فقط به سال 97 اختصاص نداشته است، شیوه ای که با ماه ها تأخیر برای پرداخت مطالبات معلمان همراه است.

در شرایطی که وضعیت اقتصادی جامعه به گونه ای است که افزایش قیمت ها، عمده اقشار متوسط جامعه را دچار آسیب کرده، تأخیر در پرداخت مطالبات معلمان آنها را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

معلمان خرید خدمات آموزشی که بیش از 7 ماه است ریالی حقوق نگرفته اند برای گذران زندگی مجبور هستند تا پس از ساعات مدرسه به شغل دیگری مشغول شوند این درحالی است که آموزش و پرورش از این افراد برای اداره کلاس های درس در مناطق محروم و روستایی بهره می برد.

پیش از این مسئولان آموزش و پرورش از شخص وزیر تا معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی گفته بودند، بخشی از مطالبات تا پایان سال 97 واریز خواهد شد.

علی الهیار ترکمن؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفته بود، 4 ماه خرید خدمات آموزشی، 3 ماه حق التدریس شاغلان رسمی، 3 ماه اضافه کار پرسنل و تمام مطالبات سال 96 تا پایان سال 97 پرداخت می شود.

البته برخی معلمان خرید خدمات آموزشی در استان سیستان و بلوچستان از واریز 1.5 میلیون تومان به حسابشان برای مطالبات مربوط به مهر تا اسفند سال تحصیلی جاری خبر دادند.

برخی دیگر از معلمان خرید خدمات استان اصفهان و یزد نیز از عدم واریز معوقات مربوط به چندین ماه حقوق خود با ورود به سال 98 می گویند.

علی الهیار ترکمن؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اسفند 97 گفته بود: برخی مطالبات مانند خرید خدمات آموزشی، حقوق معلمان خارج از کشور، حق التدریس شاغلان، اضافه کار پرسنل اداری و برخی معوقات از سال 96 مانند حق الزحمه امتحانات و مواردی از این دست منوط به تخصیص اعتبار است که خوشبختانه تخصیص اعتبار را از سازمان برنامه گرفتیم و در خزانه است که اگر آن را هر چه زودتر پرداخت کند این موارد هر چه زودتر تسویه حساب خواهد شد تجربه نشان داده که این معوقات معمولاً در روزهای پایانی سال پرداخت می شود البته در مواردی که ذکر شد قطعاً پیش از پایان سال کار پرداختی خواهیم داشت.

فرهنگیان در حالی وارد سال 98 شدند که وعده های مسئولان برای پرداخت مطالبات به ویژه حقوق 6 ماهه معلمان خرید خدمات آموزشی تا این لحظه محقق نشده است البته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در پاسخ به اعتراض یکی از معلمان درباره تاخیر در پرداخت مطالبات به ویژه حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزشی گفته است: واقعا معضل آزار دهنده ای است که به ویژه در مواردی که تعدادی از همکاران عزیزم ( خرید خدمات) این معوقات همان حقوق ماهانه و تنها محل تامین معیشت آنها باشد؛ دیشب تا نزدیکی های سال تحویل در سازمان برنامه بودم و همه مدیران سازمان و خزانه در تلاش برای تأمین این منابع بودند ولی متاسفانه امکان تامین برای همه آنها فراهم نشد. بخشی از معوقات تامین شد که معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه و همکاران ایشان تا قریب صبح مشغول کارسازی برای استان ها بودند.

حال با توجه به صحبت های وزیر آموزش و پرورش باید منتظر ماند تا در هفته آینده بخشی از مطالبات فرهنگیان به حساب آنها واریز شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: