تخریب منازل ۲۷۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سیل/ اختصاص سبد غذایی و کمک نقدی به مددجویان سیل‌زده

کدخبر: 2319840

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آسیب دیدن و تخریب منازل ۲ هزار و ۷۵۰ خانوار تحت پوشش امداد در سیل اخیر از به اختصاص سبد غذایی و کمک نقدی به مددجویان سیل‌زده خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید پرویز فتاح با تشریح خدمات کمیته امداد به مددجویان سیل زده در استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی اظهار کرد: امروز (شنبه) سوم فروردین، از کمک های مردمی و امدادی، یک میلیارد تومان به خانواده های گلستانی پرداخت می شود که خانواده های یک نفره 300 هزار تومان، دو نفره 400 هزار تومان، سه نفره 500 هزار تومان، چهار نفره 600 هزار تومان و پنج نفر به بالا 700 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه براساس تدابیر اندیشیده شده، منازل مددجویان امداد همه ساله تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: بیمه حوادث منازل مسکونی مددجویان شهری 35 میلیون تومان و منازل روستایی 25 میلیون تومان است. همچنین بیمه اثاثیه منزل مددجویان شهر و روستا 15 میلیون تومان است و با توجه به این امر، خسارات وارده از سیل به طور کامل جبران خواهد شد.

رئیس کمیته امداد از توزیع بسته غذایی برای مددجویان گرفتار در سیل خبر داد و تاکید کرد: بسته های غذایی به ارزش 400 هزار تومان بین خانواده های آسیب دیده تحت حمایت خراسان شمالی در حال توزیع است.

فتاح خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه وقوع سیل در گلستان، خراسان شمالی و مازندران، همکاران امداد با تمام قوا مشغول شناسایی نیازها و امدادرسانی به خانواده های تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: در پنج شهرستان گمیشان، گنبد، آق قلا، بندر ترکمن و آزادشهر در استان گلستان حدود دو هزار خانوار تحت پوشش امداد و در خراسان شمالی در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان حدود 300 خانوار دچار آسیب و تخریب منازل شده اند.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: خوشبختانه در سیل اخیر هیچ گونه تلفات جانی در میان مددجویان امداد گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد از همان ساعات اولیه کار رسیدگی به این خانواده ها را آغاز کرد و کالاهای اساسی مورد نیاز این خانواده ها در حال توزیع است.

فتاح گفت: میزان آسیب منازل مددجویان در خراسان شمالی 20 تا 100 درصد گزارش شده است و 23 روستای شهرستان راز وجرگلان دچار سیل شده اند.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: از محل کمک های امداد و خیران، برای تمامی مددجویان آسیب دیده، مسکن مقاوم احداث می شود.

فتاح با اشاره به خسارت سیل به حدود 450 خانوار مددجو در استان مازندران اظهار کرد: در سیل چند روز گذشته استان مازندران 35 واحد مسکن مددجویی دچار تخریب کامل و حدود 250 واحد مسکونی دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر به مددجویان تحت حمایت در شهرستانهای سیمرغ، ساری، جویبار، میاندورود، سوادکوه، نکا و بهشهر خسارت وارد شد که بیشترین خسارت ها در شهرستان های سیمرغ و ساری بوده است.

هنگام وقوع سیل چه کنیم؟

بطحایی: مدارس مناطق سیل زده مأمن آسیب دیدگان است

آخرین تلفات جانی سیل گلستان اعلام شد

تامین دارو و ملزومات بهداشتی در مناطق سیل زده گلستان

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: