شاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جوان‌گرایی از اولویت‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب است

کدخبر: 2319891

عضو سابق شورای شهر جوان‌گرایی را از اولویت های مهم بیانیه گام دوم انقلاب دانست.

اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل هایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص ضرورت و توجه به جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه سه موضوع مورد توجه قرار گرفته است که یکی از آن ها عدالتجویی است و آن به معنای این است که همه مردم از همه امکانات یکسان استفاده کنند و تبعیض و فساد و اشراف گری درجامعه وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به عدالت اجتماعی وفردی خاطرنشان کرد: همچنین تفاوتی بین طبقات مختلف جامعه و مدیریت ارشد کشور با بقیه مردم نیز نباید وجود داشته باشد، بنابراین مردم باید این عدالت را در زندگی خود و مسئولیت های اجتماعی خود احساس کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: دومین موضوع بیانیه گام دوم این مسئله است که موتور محرکه تداوم انقلاب و حرکت به سوی تمدن اسلامی جوانان هستند چراکه انقلاب توسط جوانان به وجود آمده و استمرار پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین توفیقات کشور در هشت سال دفاع مقدس نیز توسط مدیریت جوانان حاصل شد و توسعه های علمی ، اجتماعی ،اقتصادی، دفاعی و صنعتی که پیدا کردیم نیز عمدتا توسط جوانان انجام شده است .

شاکری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان می گویند که حرکتی فعال داشته و منتظر راهبری از مقام بالاتر و افراد سال خورده نباشند، بنابراین خطاب به مسئولان نیز می فرمایند که عرصه را برای جوانان بازکنند به این معنا که جوانان بتوانند مدیریت کشور را به عهده گرفته و تحول، شجاعت و ریسک پذیری را در توسعه کشور نشان بدهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ایشان خطاب به جوانان می فرمایند که شما بر این اساس سعی کنید مطالبه گری کنید یعنی موضوعات مورد نیاز کشور و مردم را شما مطالبه گری و پیگیری کنید.

عضو سابق شورای شهر در پایان تصریح کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم می فرمایند که گام دوم باید توسط جوانان اداره شود، بنابراین تنها از مجاری دولتی نمی شود به اهداف این بیانیه رسید و جوانان می توانند با استقلال این اقدامات را انجام داده و مجاری دولتی هم باید راه را برای جوانان باز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: