ارتباط مستقیم سخنرانی‌های ترامپ با افزایش آمار جنایات و رفتار‌های خشونت‌آمیز

کدخبر: 2319946

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد در شهر‌هایی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ همایش انتخاباتی برگزار کرده میزان ارتکاب جنایت ۲۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه اینترنتی هیل، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد میزان جنایات در شهر هایی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ در آنها همایش انتخاباتی برگزار کرده، ۲۲۶ درصد افزایش یافته است.

آیال فاینبرگ، استاد علوم سیاسی دانشگاه تگزاس شمالی و مسئول این تحقیق توضیح داد: لفاظی های دونالد ترامپ در همایش هایی که همزمان با رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ در شهر های مختلف آمریکا برگزار می کرد تا حد زیادی موجب تشویق به ارتکاب جنایت در این شهر ها شده است.

وی ادامه داد: این تحقیق نشان داد در شهر هایی که دونالد ترامپ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آن ها همایش انتخاباتی برگزار کرده است، آمار حوادث و جنایات نژادپرستانه افزایش یافته است. به منظور بررسی این موضوع، ما اطلاعات و داده هایی درباره جنایات خشونت بار در شهر هایی که ترامپ همایش انتخاباتی برگزار کرده بود، جمع آوری کردیم. فاکتور هایی همچون میزان جرم و جنایت، جمعیت اقلیت، نرخ جمعیت تحصیلکرده در این شهر ها مورد بررسی قرار گرفت.

نتیجه تحقیق این شد که در شهر هایی که یکی از ۲۷۵ همایش انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ برگزار شده بود، آمار جرم و جنایت ۲۲۶ درصد نسبت به شهر هایی که در آن ها همایش انتخاباتی برگزار نکرده، افزایش یافته است.

تحلیلگران بر این باورند اگرچه نمی توان اعلام کرد که سخنرانی ترامپ به طور مستقیم بر افزایش آمار جنایات خشونت بار تاثیر دارد، ولی لفاظی های او در خصوص مهاجران، سفیدپوستان، حمل سلاح و مسائل دیگر احتمال ایجاد شرایطی برای گسترش و تقویت خشونت ها و جرم پروری را فراهم کرده است.

پیشتر، اف بی آی نیز از افزایش ۱۷ درصدی جنایات خشونت بار در شهر های مختلف آمریکا پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ خبر داده بود.

دموکرات های آمریکا نیز پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات نسبت به تقویت روحیه ملی گرایان سفید برترپندار و نژادپرستان و افزایش جنایات خشونت آمیز علیه رنگین پوست های آمریکا هشدار داده بودند. همچنین مدت کوتاهی پس از ورود ترامپ به کاخ سفید چند حمله خشونت بار در نقاط مختلف این کشور رخ داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: