آتش‌بس و دولت جدید؛ محور دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان

کدخبر: 2319950

منابع خبری اعلام کردند که در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان، قرار است دو طرف درباره چگونگی دولت آینده افغانستان، آتش‌بس و سهم احزاب سیاسی گفت‌وگو کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، قرار است دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی افغانستان با نمایندگان طالبان در 25 فروردین ماه در قطر برگزار شود.

منابع خبری اعلام کردند، در این نشست بیش از 80 نفر از رهبران سیاسی و نمایندگان جوامع مدنی افغانستان شرکت می کنند تا درباره صلح با طالبان صحبت کنند.

احتمال حضور دولت افغانستان در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان

عصر امروز؛ برگزاری نشست مسکو بین احزاب سیاسی افغانستان و طالبان +اسامی

گفته می شود که برقراری آتش بس، سهم احزاب سیاسی در قدرت و چگونگی حکومت آینده افغانستان از محورهای اساسی این دور از مذاکرات رهبران احزاب سیاسی با طالبان هستند.

«نظرمحمد مطمئن» مقام سابق طالبان به «طلوع نیوز» گفت: رهبران سیاسی و طالبان درباره آینده افغانستان صحبت خواهند کرد تا زمینه تشکیل نظامی فراهم شود که تمام افغان ها را در آن حضور داشته باشند.

پیش از این گمانه زنی هایی وجود داشت که دولت افغانستان نیز در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان حضور خواهد داشت اما ظاهرا دولت افغانستان تمایلی به حضور در این نشست ندارد.

دولت افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که در این نشست درباره صلح بحث و تبادل نظر صورت می گیرد و نشست رسمی در روند صلح با طالبان محسوب نمی شود.

«هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد، دیدار احزاب سیاسی با طالبان، مذاکرات رسمی صلح نیست بلکه دو طرف تنها درباره صلح تبادل نظر می کنند.

وی تاکید کرد که تنها در صورت مذاکرات صلح نتیجه بخش خواهد شد که این گروه به صورت مستقیم با دولت افغانستان وارد مذاکره شود.

این در حالی است که دولت افغانستان از روند مذاکرات صلح توسط آمریکا به حاشیه رانده شده است و طالبان نیز مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده و به مذاکره با احزاب سیاسی تمایل دارند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: