یک میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا در جیب مخالفان!

کدخبر: 2319952

به گفته وزیر ارتباطات ونزوئلا، یک میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور در حساب شخصی مخالفان دولت در بانک‌های آمریکایی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری هیل، «خورخه رودریگز» وزیر ارتباطات ونزوئلا شب گذشته اعلام کرد نزدیک به یک میلیارد دلار از دارایی های ونزوئلا در حساب شخصی مقامات عالی رتبه مخالف دولت نیکلاس مادورو --رئیس جمهورونزوئلا-- در بانک های آمریکایی است.

او گفت: آن ها [مقامات مخالف دولت مادورو] متوسل به سرقت دارایی های ونزوئلا شده اند و آن را به حساب های بانکی خود در آمریکا منتقل کرده اند. این پول به درخواست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توقیف شده است. بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی های ونزوئلا طی دو ماه گذشته از کشور خارج شده است که یک میلیارد دلار آن در حساب های شخصی مخالفان در بانک های آمریکایی است.

دولت آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد برخی حساب های دولتی ونزوئلا مسدود شده و قرار است به خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که دو ماه پیش خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، منتقل شود.

آمریکا نخستین کشوری بود که ریاست جمهوری موقت گوآیدو را به رسمیت شناخت. این در حالی است که کشور های بزرگی همچون روسیه، چین و ایران، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: