«جنگ کثیف انگلیس در یمن»

پاسخ قاطع نیروهای انصارالله به عملیات فوق محرمانه ارتش انگلیس در یمن

کدخبر: 2319953

پایگاه اینترنتی میل آنلاین در گزارشی فاش کرد دستکم پنج کماندوی نیرو‌های ویژه انگلیس در یمن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، ­پایگاه اینترنتی میل آنلاین در گزارشی فاش کرد دستکم پنج کماندوی نیرو های ویژه انگلیس در چارچوب بخشی از عملیات فوق محرمانه ارتش انگلیس در یمن که در این گزارش «جنگ کثیف انگلیس در یمن» توصیف شده است، زخمی شده اند.

در این گزارش آمده است نیرو های یگان کماندویی سرویس ویژه دریایی انگلیس که حضورش در جنگ یمن در وضعیت محرمانه نگه داشته می شود طی ماه های اخیر با نیروهای انصارالله در منطقه صعده در شمال یمن درگیری هایی داشته است.

گفته می شود بیش از ۳۰ نیروی انگلیسی در منطقه مستقر هستند که پنج تن از آنان بر اثر اصابت گلوله زخمی و برای درمان به انگلیس بازگردانده شده اند.

افشای حضور نیرو های انگلیسی در جنگ یمن که هشت میلیون نفر را در خطر گرسنگی قرار داده و دو میلیون نفر را بی خانمان کرده، خشم و انتقاداتی را در داخل این کشور برانگیخته است. نمایندگان پارلمان انگلیس حمایت های دولت را از عربستان سعودی که به ارتکاب جنایات جنگی و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان متهم است، محکوم کرده اند.

پایگاه میل آنلاین همچنین در گزارشی فاش کرد گروهی از مهندسان انگلیسی که برای ترمیم و بازسازی هواپیما های نظامی خسارت دیده از جنگ عربستان به این کشور اعزام شده بودند، از حمله انتحاری پهپاد انصارالله به پایگاه هوایی ملک خالد، محل استقرار نظامیان انگلیسی جان سالم به در بردند.

در واکنش به این افشاگری ها، اندرو میچل یکی از وزیران سابق انگلیس اعلام کرد انگلیس بی شرمانه با عربستان سعودی در جنگ یمن همدست است.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس از اظهارنظر درباره حضور نظامیان انگلیسی در یمن خودداری کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: