عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ثبات نرخ زعفران در بازار/ رشد صادرات در سال ۹۸ ادامه خواهد داشت

کدخبر: 2320101

حسینی از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو زعفران در بازار ۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۳ میلیون تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ زعفران طی هفته های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است.

وی روند کنونی عرضه و تقاضا را عادی دانست و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، نوسان خاصی در بازار متصور نیستیم و تنها ممکن است سوء استفاده و فرصت طلبی برخی افراد بر افزایش قیمت دامن بزند.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه زعفران جز کالای لوکس در سبد خانوار به شمار می رود، از این رو بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضع صادرات زعفران بیان کرد: براساس آمار ۱۰ ماهه گمرک در سال ۹۷، ۲۱۱ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شده است. اما ارزش زعفران صادراتی گمرک با ما متفاوت است چرا که زعفران با نرخ های کمتر از ارزش پایه صادرات گمرک در بازارهای هدف عرضه می شود .

بیشتر بخوانید: تحولی عظیم در صنعت گلخانه ای با کشت زعفران بدون آب و خاک

عضو شورای ملی زعفران صادرات زعفران برای سال ۹۸ را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه بزرگترین و تنها تولیدکننده بزرگ زعفران در دنیا محسوب می شویم و از لحاظ کیفیت و قیمت امکان رقابت سایر رقبا با زعفران ایرانی وجود ندارد، بنابراین رشد صادرات در سال ۹۸ همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز، امکان رقابت زعفران سایر کشورها به لحاظ قیمت با زعفران ایرانی وجود ندارد، از این رو حفظ این شرایط موجب شده است تا در دنیا حرف اول را بزنیم.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه خام فروشی زعفران برای ما افتخار نیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از خام فروشی هر چه سریع تر باید تمهیداتی اندیشیده شود تا فرآورده های جانبی زعفران صادر شود چرا که خام فروشی به معنای هدر رفت سرمایه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: