سیاست خارجی در شهریور ۹۷؛

از دیدار نماینده انگلیس برای بازطراحی راکتور اراک تا سفر روحانی به نیویورک برای مطالبه گری

کدخبر: 2320130

مهم ترین اخبار سیاست خارجی در شهریور ۹۷ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،مهم ترین اخبار سیاست خارجی در شهریور 97 را در این بسته خبری بخوانید.

واکنش ظریف به اقدام توییتر برای بستن حساب کاربران ایرانی وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی توئیتر خود به مدیر عامل آن درباره بستن حساب کاربران واقعی ایرانی اعتراض کرد.

اقدامات لازم برای اعزام سفرای جدید به چین و هند انجام شده است سخنگوی وزارت خارجه گفت: مدیریت وزارت خارجه اقدامات مقتضی برای تعیین سفرای جدید در کشورهای چین و هند را بعمل آورده است.

سیاست خارجی باید از بلاتکلیفی خارج شود/ نگاه به شرق یک راهبرد باشد نه تاکتیک یک استاد روابط بین الملل گفت: باید از شرایط بلاتکلیفی و دوران گذار فعلی که باعث می شود نتوانیم به نتیجه مشخصی برسیم، خارج شویم.

آمریکا اراده کننده اول و آخر جهان نیست/سیاست راهبردی بلند مدت، ترجیح همکاری با شرق است عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق گفت راهبرد نگاه به شرق برای آینده ایران می تواند در کنار سایر راهبرد ها منطقی باشد.

نگاه به شرق برای جلوگیری از یکجانبه گرایی آمریکا علیه ایران ضروری است یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:نگاه به شرق به معنای نفی نگاه به اروپا نیست بلکه برای جلوگیری از یکجانبه گرایی آمریکا علیه ایران ضروری است.

ائتلاف ایران و روسیه درباره سوریه نشان دهنده قدرت بالای ائتلاف سازی ایران است کارشناس مسائل روسیه گفت: اگر ائتلاف ایران و روسیه درباره سوریه درست مدیریت شود،می تواند در توسعه روابط دو کشور نقش مهمی داشته باشد.

اعمال تحریم های نانوشته واشنگتن علیه تهران درحالی که تحریم های بین المللی نباید ناقض حقوق شهروندان عادی باشد، تحریم های آمریکا علیه ایران کالا های اساسی را نشانه گرفته است.

نشست آستانه تا 80 درصد موفق بوده است این کارشناس سیاست خارجی گفت: نشست های آستانه در رابطه با تدوین قانون اساسی تا 80 درصد موفق بوده است.

انتقال ۲ زندانی ایرانی محبوس در تایلند به کشور/ ۴۳ زندانی دیگر در آینده نزدیک به ایران بازمی گردند

سفارت کشورمان در بانکوک از انتقال 2 زندانی محبوس در تایلند به ایران خبر داد.

سفرای ایران در هند و چین به زودی کار خود را آغاز می کنند/دیدارهای ظریف و کری درمورد برجام بود سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت:هدف از حمله به کنسولگری ایران در بصره آسیب به روابط تهران_بغداد بود که ناکام ماند.

احتمال دیدار روحانی و نخست وزیر آبه در نیویورک سخنگو وزارت امور خارجه کشورمان از احتمال دیدار رییس جمهور کشورمان با نخست وزیر ژاپن در نیویورک خبرداد.

حمله به سفارت ایران در یونان/عاملان حمله تاکنون بازداشت نشده اند صبح امروز(دوشنبه) سفارت کشورمان در آتن از سوی اعضا گروه هرج و مرج طلب مورد حمله قرار گرفت.

غریب آبادی معاون رئیس کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی شد سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به عنوان معاون رئیس کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی انتخاب شد.

تلاش دولت کره برای معافیت از تحریم های مرتبط با خرید نفت از ایران سفارت کره جنوبی در پیامی توییتری از تلاش دولت این کشور برای معافیت از تحریم های مرتبط با نفت ایران خبر داد.

توضیحات ظریف درباره نقش دیپلماسی در جلوگیری از جنگ در ادلب وزیر امورخارجه کشورمان در توییتی به نقش دیپلماسی در تبدیل جنگ در ادلب به تعهد قوی در مقابله با افراطگرایی تروریستی اشاره کرد و نوشت: دیپلماسی اثر دارد.

منتظر اقدامات عملی اتحادیه اروپا هستیم/ با تصویب لوایح FATF همه مشکلات ما حل نمی شود وزیر امور خارجه ایران گفت: تهران منتظر اجرای اقدامات عملی اتحادیه اروپا در خصوص برجام است.

برگزاری نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و انگلیس در تهران نشست مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و انگلیس به ریاست مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه كشورمان و مديركل مهاجرت وزارت كشور انگلیس در تهران برگزار شد.

اجرای متوازن برجام خواست ایران است/آمریکا اکنون در جهان منزوی شده است سفیر ایران در هلند گفت: ایران در چارچوب اجرای برجام به تعهدات خود عمل کرده است و اکنون منتظر بقیه طرف ها است که پیشنهادات اقتصادی عملی خود را ارائه کنند.

تعطیلی "ساف "تلاش واشنگتن برای پاک کردن صورت مسئله

کارشناسان بر این باورند که ترامپ از زمانی که ساف اعلام کرد اسرائیل را به عنوان یک "کشور" به رسمیت نمی شناسد، تصمیم خود را برای تعطیلی دفتر این سازمان در واشنگتن گرفت.

دیدار نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نماینده انگلیس در گروه کاری بازطراحی و مدرن سازی رآکتور اراک با صالحی دیدار کرد.

تنها راه حفظ صلح در خاورمیانه، فشار بر اسرائیل برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه حفظ صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، فشار مداوم بر رژیم اسرائیل برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای است.

سفر روحانی به نیویورک، فرصتی برای طرح مطالبات ایران یک کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک فرصتی برای طرح مطالبات تهران بویژه با اروپایی هاست.

ایران خواستار محکومیت تهدید هسته ای رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل شد

نمایندگی ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان تهدید چندی قبل نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته ای آن رژیم را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی خواند.

سیاسی کردن سفر ایرانیان به میهن خود محکوم به شکست است سفیر ایران در لندن با انتشار توئیتی نوشت: سیاسی کردن سفر ایرانیان به میهن خود محکوم به شکست است.

واکنش ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره انعقاد پیمان با ایران وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: «ایالات متحده برجام را "توافقی شخصی میان دو دولت" توصیف و ادعا کرده که اکنون "به دنبال یک پیمان است." غلط است.

واکنش وزارت خارجه به انتشار متنی موهن علیه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) وزارت امور خارجه به انتشار یک متن توهین آمیز علیه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) واکنش نشان داد.

فشار به رژیم اسرائیل از راه های حفظ صلح و امنیت درمنطقه است

نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین گفت: فشار مداوم بر رژیم اسرائیل برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاح های هسته ای، از راه های حفظ صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است.

دولت آتی بغداد با تهران در تعامل خواهد بود کارشناس مسائل بین الملل گفت:شواهد نشان می دهد که دولت آتی عراق هم به دنبال افزایش تعامل با تهران خواهد بود.

حضور نامشروع رژیم صهیونیستی ریشه مناقشات غرب آسیا/حل و فصل قضیه ادلب به معنای پایان بحران در منطقه نیست

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی گفت: حل و فصل قضیه ادلب و سرکوب تروریستها به منزله پایان بحران در غرب آسیا نیست.

هرگز درخواست ملاقاتی از سوی ایران با ترامپ مطرح نشده است سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشره مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای ملاقات با رئیس جمهور آمریکا را تکذیب کرد.

تعامل نیازمند اعتبار و پایبندی به تعهدات است وزیر امور خارجه با انتشار توئیتی نوشت:اعتماد متقابل پیش شرط تعامل یا حل مناقشه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: