جدیدترین پیش بینی وضع هوای کشور/ احتمال سیلاب در ۹ استان

کدخبر: 2320243

کارشناس هواشناسی گفت: احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن آب در برخی از استان‌های کشور وجود دارد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معصومه احمدی گفت: احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن آب در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، فارس، کرمانشاه و بخش های شرقی استان کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و بخش های غربی استان اصفهان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات هواشناسی امروز سامانه بارشی به جز نوار شرقی در کل کشور فعال است و غالب مناطق نیمه غربی، بخش مرکزی، جنوب و شمال کشورمان با بارش باران همراه است.

وی گفت: در بخش هایی از استان های واقع در غرب و جنوب غربی و دامنه مرکزی و جنوبی زاگرس و در بخش هایی از شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارندگی از شدت بالاتری برخوردار است.

کارشناس هواشناسی ضمن هشدار صادر شده از مرکز پیش بینی هواشناسی درباره احتمال وقوع سیلاب افزود: بر اساس آخرین هشدار صادر شده از مرکز پیش بینی هواشناسی احتمال وقوع سیلاب، جاری شدن آب و بالا آمدن آب رودخانه ها در معابر عمومی در استان هایی مانند خوزستان، بوشهر، ایلام، بخش هایی از استان فارس، کرمانشاه و بخش های شرقی استان کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و استان های چهارمحال و بختیاری، بخش های غربی استان اصفهان و بخش های جنوبی استان قم پیش بینی می شود.

نیروهای مسلح لایروبی گرگان رود را برای تخلیه سریع تر سیلاب از شهرهای گلستان انجام می دهند

احمدی گفت: بارش به شکل برف و باران در بخش هایی از استان های همدان، مرکزی، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل وجود دارد و همین طور در سواحل غربی دریای خزر، استان های گیلان و مازندران و در دامنه جنوبی البرز و استان هایی مانند قزوین و تهران هم بارش قابل توجه است.

وی تاکید کرد: در نواحی کوهستانی البرز بارش برف می تواند اختلال در تردد جاده های کوهستانی ایجاد کند و در بخش هایی از مرکز کشور هم بارش ها قابل توجه است، البته برای روز سه شنبه علاوه بر این مناطق این سامانه بارشی به سمت شرق حرکت می کند و بارش ها مناطقی از استان های کرمان، یزد، بخش هایی از استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمالی و گلستان هم بارش ها قابل توجه می شود همچنین آب گرفتگی معابر این استان ها هم پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تاکید کرد: وزش باد نسبتا شدید لحظه ای و افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی کشورمان شکل می گیرد و آب های خلیج فارس به شدت مواج و متلاطم می شود به طوریکه ارتفاع موج به بیش از سه متر می رسد بنابراین شرایط خطرناکی برای قایق ها و شناور های سبک تفریحی ایجاد می شود.

احمدی به شرایط دمایی در مناطق مختلف کشورمان اشاره کرد و گفت: با ورود این سامانه بارشی شاهد کاهش نسبی دما در مناطق کشور هستیم به طوریکه در نیمه غربی و نیمه شمالی شدت کاهش دما 4 تا 5 درجه می رسد.

وی افزود: این سامانه بارشی تقریبا تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می دهد.

احمدی گفت: آسمان تهران امروز ابری و بارانی است و در ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم این شرایط بارش در پایتخت برای 2 یا 3 روز تداوم دارد، اما شدت بارش برای امروز بیشتر از روز قبل است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: