لیگ برتر فوتبال| آغاز سال فوتبالی ۹۸ با دربی اصفهان/ تقابل استاد و شاگرد در نصف جهان

کدخبر: 2320342

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و سپاهان در نخستین دیدار سال جدید امروز (سه‌شنبه) به مصاف هم می‌روند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, امروز (سه شنبه) دربی اصفهان با مصاف تیم های فوتبال سپاهان و ذوب آهن نخستین بازی فوتبال سال 1398 را رقم می زند, جایی که دو تیم با شرایطی متفاوت کار سختی پیش روی هم خواهند داشت. این دیدار که که یک بازی معوقه از هفته نوزدهم لیگ برتربه حساب می آید، یکی از دربی های حساس ایران و به نوعی می توان گفت بعد از دربی تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس می تواند دومین دربی حساس کشور لقب بگیرد.

سپاهان در حالی در این دیدار گام به میدان می گذارد که نتیجه ای که مقابل ذوب آهن کسب می کند برای تیم های بالای جدول نظیر استقلال، تراکتورسازی, پرسپولیس و پدیده پراهمیت است, علاوه بر اینکه سپاهان با پیروزی و کسب 3 امتیاز در این بازی می تواند صدرجدول را از پرسپولیس پس بگیرد. در آن سو ذوبی ها نیز که در پایان سال گذشته نتایج خوبی را کسب کرده و ناکامی های قبلی را به فراموشی سپرده اند، قصد دارند با پیروزی بر رقیب دیرینه خود علاوه بر بهبود جایگاه شان در جدول با قدرت در ادامه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند.

نکته دیگر این دربی, رویارویی امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان, و به نوعی مصاف شاگرد و استاد در قامت مربی به حساب می آید. از نگاه دیگر منصوریان و قلعه نویی هر دو سابقه هدایت تیم فوتبال استقلال را نیز برعهده داشته اند و حالا در دربی پایتخت باید پنجه در پنجه یکدیگر بیندازند.

در این بین تیم فوتبال ذوب آهن اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفته است و هم اکنون توانسته بعد از دو پیروزی در پلی آف ای مسابقات, در گروهش 4 امتیازی باشد، البته ذوب آهن متحول شده این روز ها در لیگ برتر نیز توانسته در هفته گذشته 2 بر صفر استقلال خوزستان و پیش از آن پدیده را در مشهد با یک گل شکست دهد. نتایجی که نمی توان با وجود آنها کار سپاهان را در این بازی آسان دانست.

جدول رده بندی لیگ برتر

سپاهان اما در بازی قبلی خود مقابل فولاد خوزستان دو امتیاز حساس را از دست داده است و به هیچوجه دیگر قصد ندارد با وجود رقابت بالای جدول حتی یک امتیاز از کف بدهد، البته سپاهانی ها در این بازی از امتیاز میزبانی هم برخوردار هستند و می توانند با فشار حداکثری هواداران شان کار را برای ذوب آهن سخت کنند و نتیجه دلخواه شان را از این بازی مهم کسب کنند.

تیم فوتبال ذوب آهن در این بازی کلیدی ترین بازیکن خود, یعنی قاسم حدادی فر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سپاهان نیز از وجود محمد ایرانپوریان و احتمالا محسن مسلمان برای مصدومیت در این بازی محروم است.

قلعه نویی: آذری یک نمونه پیدا کند که با یک سوت دو امتیاز از تیم گرفته شده و تماشاچی، سرمربی و بازیکن محروم شده اند

منصوریان: در دربی اصفهان برای شخصیت خودمان بازی می کنیم، نه سپاهان

زمان دربی اصفهان تغییر کرد

بلیت فروشی دربی اصفهان به سیل زدگان شمال کشور اختصاص می یابد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: