گفتگو| شیخ‌الاسلام: نیروی دریایی آمریکا اولین ناقض قانون ترامپ خواهد بود

کدخبر: 2323437

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به عواقب تروریستی خواندن سپاه از سوی دولت آمریکا گفت: ناوگان دریایی آمریکا برای عبور از تنگه هرمز باید از نیروی دریایی سپاه کسب اجازه کند.

- اخبار سیاسی -

حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی گفت: اقدام خطرناک دولت آمریکا در ترورستی خواندن سپاه، نشان دهنده شکست سیاست های قبلی آمریکا در طول 4 دهه گذشته علیه ملت و دولت ایران است.

وی با بیان اینکه بدون شک این اقدام دولت ترامپ از سیاست های ضدایرانی قبلی آمریکا هزینه های به مراتب سنگین تری در برخواهد داشت، ادامه داد: بنابراین به هیچ عنوان نباید اقدام اخیر دولت آمریکا را نشانه دست برتر و قدرت این کشور برشمرد.

طرح تقویت جایگاه سپاه در مقابل آمریکا فوریتی شد

واکنش کاربران توئیتر به اقدام ترامپ با هشتگ #من_سپاهی _ام

مصاحبه|مجید انصاری: سپاه یعنی همه ملت ایران/ باید با نظامیان آمریکا در منطقه مثل تروریست ها رفتار کنیم

این کارشناس مسائل بین الملل یاد با اشاره به انتخابات پارلمانی در اسرائیل خاطرنشان کرد: نتانیاهو در صفحه شخصی خود در توییتر در پیامی به زبان عبری از ترامپ بابت پذیرش درخواستش مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی تشکر کرد تا بتواند به این واسطه به نقش آفرینان عرصه انتخاباتی اسرائیل القا کند که این اقدام دولت آمریکا مستقیما به پیشنهاد او صورت گرفته است.

شیخ الاسلام ادامه داد: عده ای معتقدند که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی طرحی بوده که در زمان ریاست جمهوری اوباما و جرج بوش نیز روی میز سران کاج سفید قرار داشته که هزینه های بالای این طرح، منجر به عقب نشینی رؤسای جمهور قبلی آمریکا شده بود ولی از آنجا که ترامپ، پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری را مدیون نتانیاهو می داند، از هر اقدامی که منجر به موفقیت حزب حاکم در اسرائیل به رهبری نتانیاهو باشد، دریغ نمی کند و در واقع از منافع ملی آمریکا در راستای خوش خدمتی برای نتانیاهو بهره می برد.

وی با اشاره به عواقب حقوقی این اقدام غیرقانونی دولت آمریکا گفت: نیروی دریایی ایالات متحده حاضر در خلیج فارس بویژه در اطراف تنگه هرمز اولین گروهی است که هزینه این اقدام بی خردانه سران کاخ سفید را پرداخت می کند، چراکه ناوگان دریایی آمریکا برای عبور از تنگه هرمز باید از نیروی دریایی سپاه کسب اجازه کند که بر اساس این حکم نباید ارتباطی با نیروهای نظامی به اصطلاح تروریست سپاه داشته باشد.

شیخ الاسلام با تاکید بر اینکه هرگونه درگیری در خلیج فارس قیمت نفت را بالا خواهد برد که این موضوع در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به ضرر ترامپ تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: تنگه هرمز اولین جایی است که قانون مصوب دولت ترامپ باید توسط نیروی دریایی آمریکا نقض شود و همین موضوع نشان می دهد که این اقدام ترامپ تا چه میزان تبلیغاتی و بدون پشتوانه فکری و کارشناسی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: