سایه سیاست روی لیگ ملت‌های والیبال

والیبال ایران به آمریکا سفر می کند؟/ عداوت و مکافات!

کدخبر: 2323464

یکی از رشته‌هایی که احتمال دارد مجبور باشد برای حضور در یک تورنمنت به آمریکا سفر کند، والیبال است و مشکلات اخیر تردیدهای جدی را در این باره بوجود آورده است.

کاخ سفید عصر دوشنبه ۱۹ فروردین‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در این بیانیه‌ اعلام کرد سپاه پاسداران خصوصا شاخه برون‌مرزی آن موسوم به سپاه قدس طبق ماده ۲۱۹ قانون مهاجرت و ملیت به‌عنوان «سازمان تروریستی خارجی» شناخته می‌شود.

شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام آمریکا برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروهی تروریستی اعلام کرد که از این پس آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» در نظر خواهد گرفت.

همین تقابل دو کشور حالا روی برنامه های احتمالی در همه عرصه ها از جمله ورزش سایه انداخته و تردیدهای جدی بوجود آورده است. یکی از رشته‌هایی که احتمال دارد مجبور باشد برای حضور در یک تورنمنت به آمریکا سفر کند، والیبال است. فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که برای تضمین موفقیت لیگ ملت‌‌های والیبال، میزبانی مرحله نهایی این مسابقان را برای 3 سال متوالی (2019 تا 2021) به آمریکا داده و به این ترتیب اگر شاگردان ایگور کولاکوویچ بتوانند از گروه خود صعود کنند، بازی‌های فینال را باید به میزبانی آمریکا برگزار کنند.

آمریکا در سال‌های اخیر، رشد چشمگیری در آمریکا و در بین جوانان این کشور داشته است. فدراسیون جهانی قصد دارد از این محبوبیت برای رشد و توسعه لیگ ملت‌های والیبال در آمریکا استفاده کند. آمریکا همچنین بزرگ‌ترین بازار ورزشی جهان و سرگرمی جهان است که برگزار کننده لیگ‌‌های معتبری مثل NFL ،NBA ،MLB و NHL است.

با توجه به اتفاقاتی که اخیراً بین کشورهای ایران و آمریکا رخ داده، بسیاری از اهالی والیبال نگران هستند تا خدشه‌ای به روند کاری این رشته وارد شود. امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم ملی والیبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درخصوص این موضوعات و سفر احتمالی والیبال ایران به آمریکا اظهار داشت: رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مانند تمام مسابقات دیگر برای ما مهم است و تلاش می‌کنیم تا بهترین نتایج را هم کسب کنیم. با حضور بازیکنانی که داریم انگیزه‌مان برای صعود به فینال بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: برای سفر احتمالی به آمریکا دغدغه‌ و نگرانی خاصی نداریم. در اجلاس اخیر فدراسیون جهانی والیبال افشین داوری، سرپرست فدراسیون ملاقاتی با رئیس فدراسیون آمریکا داشت. آمریکایی‌ها در آن جلسه قول دادند تا تمام شرایط را برای سفر احتمالی تیم ملی والیبال ایران به آمریکا فراهم کنند و مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه داوری و درخشنده با رئیس فدراسیون آمریکا، موضوع تسهیل در صدور روادید برای نمایندگان ایران مورد گفت و گو قرار گرفت و دو طرف درباره مسائل مختلف گفت و گو کردند. با این شرایط باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار والیبال ایران خواهد بود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: