افزایش نرخ بیکاری در کره جنوبی

کدخبر: 2323492

نرخ بیکاری در کره جنوبی تا پایان ماه مارس به ۳.۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس ، نرخ بیکاری در کره جنوبی تا پایان ماه مارس با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه فوریه به ۳.۸ درصد رسید هر چند که این نرخ از نرخ ۳.۹ درصدی پیش بینی شده برای این ماه کمتر بود. در این مدت شمار افراد شاغل با ۲۹ هزار نفر افزایش به ۲۷ میلیون و ۸۸ هزار نفر رسیده است.

در این مدت میزان مشارکت در بازار کار به ۶۳.۴ درصد رسیدهاست که ۰.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل است. متوسط نرخ بیکاری در کره جنوبی در بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۳.۶۵ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ۷.۱ درصد در ژوئن ۱۹۹۹ و کمترین رقم نیز سه درصد سپتامبر ۲۰۰۲ است.

لازم به ذکر است کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای واردات کالاهای کره‌ای در سراسر جهان، بازار کار این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. مؤسس رتبه‌بندی " مودی " در گزارش جدید خود از اقتصاد کره جنوبی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امسال کره جنوبی به ۲.۱ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش بینی قبلی آن است. کاهش رشد اقتصادی جهان، کاهش تقاضا برای کالاهای کره‌ای در بین واردکنندگان بزرگ از این کشور و کاهش حجم سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، از جمله عوامل ذکر شده توسط مؤسسه مودی برای کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی بوده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: