معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌‌وگو با فارس اعلام کرد

بازسازی جاده‌های آب‌برده‌ با همکاری سپاه

کدخبر: 2323499

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بخش عمده‌ای از راه‌های ارتباطی روستاهای لرستان تا ۳ روز آینده باز می‌شود، گفت: در استان لرستان، هر استان معین یک شهرستان شده است تا مشکلات سریع‌تر رفع شود.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت‌ وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی استان‌های سیل‌زده لرستان و خوزستان، اظهار داشت: روز گذشته در بازدید از استان خوزستان، جلسه هماهنگی با حضور مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و همچنین مدیران کل استان خوزستان برگزار شد.

* فعالیت ۴۱۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در خوزستان برای بازکردن راه‌ها

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در استان خوزستان، سطح آب روی ‌۳۵ محور را پوشانده بود که مهم‌ ترین این جاده‌ها، محور اندیمشک-اهواز و اهواز -آبادان بود که‌ مسیرهای اندیمشک-شوشتر-اهواز و خرمشهر-اهواز به عنوان راه‌های جایگزین انتخاب شده است.

‌حسن‌نیا اظهار داشت: در استان خوزستان منتظر کاهش سطح آب هستیم و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده آب فروکش کنند و به این ترتیب تلاش کنیم راه‌های روستایی و راه‌های فرعی آسیب‌دیده را بازسازی، اصلاح و بهسازی می‌کنیم.

‌وی بیان کرد: تعداد ۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از هفت استان وارد خوزستان شده است، ضمن آن که ۳۵۰ دستگاه ادوات راهداری هم در استان خوزستان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد، ضمن آن که تعدادی ماشین آلات نیز اجاره کردیم که همگی در سطح استان فعال هستند‌، تا راه‌های روستایی، راه‌های فرعی و راه‌های اصلی که آب برده است و یا زیر آب هستند، را اصلاح کرده و بازسازی و تعمیر کنند.

‌*‌ رفع مشکل ارتباطی راه‌های روستایی لرستان تا ۳ روز آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در استان لرستان مهمترین جاده‌ای که مسدود شده بود، محور پلدختر به معمولان بود که ‌در حال حاضر فعلا راه ماشین‌رو در این مسیر برقرار است.

حسن‌نیا ادامه داد: در این محور ‌قسمتی از جاده از سمت معمول تا نزدیکی روستایی در اطراف خرم‌آباد ‌به طول یک کیلومتر‌ کاملا توسط آب برده شده است و‌ اثری از جاده نیست که باید راه جدید احداث شود، در این راستا با همکاری مهندسان سپاه، ‌در حال احداث واریانت در این قطعه مسیر هستیم تا راهی موقت به طول یک کیلومتر در این قطعه احداث کنیم که امروز نتیجه آن مشخص می شود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت راه‌های ‌ارتباطی روستایی استان لرستان گفت: تا روز گذشته راه ارتباطی ۲۰۰ روستا مسدود بود و بخشی از این راه‌ها تا امروز باز شده است.

حسن‌نیا اضافه کرد: همچنین ۲۰ دستگاه پل بزرگ در جاده‌های حاشیه رودخانه کشکان و رودخانه‌های محلی در لرستان تخریب شده است، تلاش کرده‌ایم از طریق باکس ‌های بتنی و پل‌های کوچک این تخریب‌ها را اصلاح کنیم ‌که هم‌اکنون در حال‌نصب آنها هستیم و امیدواریم تا سه روز آینده راه‌های ارتباطی بخش عمده‌ای از این روستا‌ها را یا از طریق مسیرهای دورتر اتصال دهیم یا‌ پل‌های‌ تخریبی را لوله گذاری کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در استان لرستان ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با همکاری استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان قم، قزوین، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و یزد وارد این استان شده است که‌ در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: ماشین‌آلات و ادوات راهداری به صورت شبانه‌روزی در لرستان حال فعالیت است تا مشکل راه‌های ارتباطی این استان رفع شود؛ امیدواریم تا دو روز آینده خبرهای خوبی درباره راه‌های روستایی استان لرستان داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در استان لرستان، هر استان معین یک شهرستان شده است به عنوان مثال ‌استان مرکزی استان معین الیگودرز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در ایلام هم مشکلاتی وجود داشت که ما چهار پل بزرگ در آنجا مرمت و تکمیل کردیم و ‌امروز هم در مسیر پلدختر به سمت شهر معمولان، در حال رصد وضعیت محورها ‌هستیم. انتهای پیام/ب

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: