دیدار میهمانان خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

کدخبر: 2323525

جمعی از قاریان و حافظان خارجی شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کشورهای مختلف امروز ضمن بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی، با رئیس این دانشگاه دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به تشریح تاریخچه دانشگاه مذاهب اسلامی، اهداف و رسالت‌های این دانشگاه و اقدامات انجام شده آن در زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب پرداخت و گفت: دانشگاه مذاهب تنها دانشگاهی است که مأموریت تقریب بین مذاهب را در ایران بر عهده دارد.

وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در زمینه ضرورت وحدت، گفت: دشمنان امروز در پی تفرقه و ایجاد شکاف بین مسلمانان هستند و مأموریت امروز ما تلاش هرچه بیشتر برای رسیدن به وحدت است.

دکتر مختاری به وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز بین مذاهب مختلف و همچنین وجود شعبه‌های مختلف دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: ما در دانشگاه مذاهب اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب قائل نیستیم چرا که همه ما مسلمان هستیم.

در این دیدار، استاد مولوی اسحاق مدنی از اساتید برجسته اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی نیز، ضمن خوش آمد گویی به این میهمانان گفت: کار شما بسیار ارزشمند است، شما از قرآن محافظت می‌کند، کاری که خود خداوند بر عهده گرفته است. قرآن تنها کتابی است که بیشترین تفسیرها و کارها بر روی آن انجام شده و جامعیت آن از هر لحاظ بررسی شده است.

وی ادامه داد: شما هیچ کتاب آسمانی را نمی‌یابید که همانگونه که از ابتدا بر پیامبر (ص) نازل شده و بدون تحریف باقی مانده باشد؛ دشمنان در همه جا توانستند رخنه کنند، به جز قرآن؛ دشمنان در عقاید اسلامی وارد شدند و هزاران فرقه به نام اسلام مطرح کردند اما نتوانستند در قرآن تغییری ایجاد کنند.

مولوی مدنی تصریح کرد: در دنیا هیچ کتابی وجود ندارد که به اندازه قرآن به آن خدمت شده باشد، در کشورهای مختلف اسلامی شاهد قاریان و مفسران و قاریان قرآنی هستیم؛ خداوند شما را وسیله‌ای برای حفظ قرآن قرار داده است.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان به سوالات مطرح شده توسط میهمانان پاسخ گفت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: