درخواست فرمانده مرزبانی برای ثبت روز مرزبان در تقویم ملی

کدخبر: 2323588

فرمانده مرزبانی کشور با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: با توجه به جایگاه والای مرزبانان، تلاش می‌کنیم پنجم شعبان به عنوان روز مرزبان در تقویم ملی کشور ثبت شود.

به گزارش ایسنا سردار قاسم رضایی ، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا از صدر اسلام تاکنون، آرامش و آسایش امروز را به ما هدیه کرده اند و ما مرزبانان ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مرزهای ایران اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه عزت کشور به جایگاه ولایت فقیه است، اظهار کرد: دشمن در جبهه نظامی بارها شکست خورده بنابراین به جنگ نرم و تضعیف روابط مردم و ولایت فقیه روی آورده است. دشمنان اعتقاد و اخلاق جامعه را نسبت به اسلام ضعیف می کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند، اما هوشیاری مردم و اعتقاد راسخ به دین، آن ها را ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی دشمنان گفت: در واکنش به این موضوع تمام نمایندگان، مردم، خبرنگاران، اصولگرا و اصلاح‌طلب همه حمایت خود را از سپاه عزیز اعلام کرده اند.

سردار رضایی در ادامه نیز گفت: امروز من هم با افتخار عرض می کنم به تبعیت از منویات فرمانده معظم کل قوا مقام معظم رهبری؛ "من یک انقلابیم" شعار ما مرزبانان است و ما در همه حال از مرزهای جمهوری اسلامی ایران پاسداری و حراست می کنیم.

رضایی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تعامل و روابط مطلوب با کشور پاکستان، اظهار داشت: در حوزه‌های مرزی، قومی و ملی تعاملات خوبی آغاز شده و امروز مرز میان دو کشور به صورت مشترک اداره می شود.

وی افزود: دولت، ارتش و دستگاه‌های امنیتی پاکستان به صحنه آمده‌ و کشور پاکستان در حوزه مرزی و ایجاد موانع فیزیکی قدم‌های مثبتی برداشته اند و امروز شاهد یک تحول میدانی از دولت این کشور هستیم؛ از سوی دیگر تعاملات آنها در حوزه مرزی با جمهوری اسلامی ایران تقویت کرده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تقویت تعاملات دو کشور ایران و پاکستان در حوزه مرزی،گفت: از دولتمردانی که هماهنگی خوبی در این راستا ایجاد کرده اند، تشکر می‌کنم و امیدواریم حرکتی که آغاز شده، ادامه پیدا کند.

وی به اقدام خبیث رئیس جمهور آمریکا در خصوص سپاه اشاره کرد و افزود: سپاه سازمانی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی و در جهان پذیرفته شده و اقدامات قابل توجهی علیه داعش و تروریسم صورت داده و اقدام آمریکا در تروریست نامیده شدن این نهاد، امری خصمانه به شمار می آید چرا که سپاه وظیفه خدمت رسانی به مستضعفان و مبارزه با دشمنان را به خوبی انجام داده است. امروز بر سینه یک مجاهد به مناسبت تکریم نمادی نصب شد که این به معنای این است مرزبانان جمهوری اسلامی ایران نیز پاسدارند و به عبارتی همه ملت ایران سپاهی هستند.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی به اقدام متحد و همدل دیروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان کرد: دیروز تمام نمایندگان مجلس و همه طیف های مردم با اقدام خود نشان دادند که همه اشخاص با هر سلیقه و عقیده با یکدیگر متحد هستند و همه حول محور ولایت با دشمن مبارزه می کنند.

سردار رضایی با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی نیز گفت: امروز در جای‌جای مرزهای جمهوری اسلامی ایران هماهنگی و همدلی بین مرزبانان و مرزنشینان موج می‌زند که این از برکات انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، در پایان مراسم از زحمات و خدمات سردار "سعید کمیلی" فرمانده سابق مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تقدیر و سرهنگ "محمد ملاشاهی" به سمت فرمانده مرزبانی استان منصوب شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: