جنگ روانی در مورد البوکمال ادامه دارد

پشت پرده شایعه حمله آمریکا به پایگاه‌های محور مقاومت در دیرالزور و البوکمال

کدخبر: 2323652

گشترش این شایعه در سطح شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های درجه دو و درجه سه بازتاب گسترده‌ای داشت. همین بازتاب گسترده خبر ثابت می‌کند منشأ اصلی تولید این خبر کذب، جنگ روانی دشمنان است که امیدوارند با این کار بتوانند تغییراتی در معادلات میدانی این منطقه ایجاد کنند.

نسیم آنلاین : روز گذشته در گزارشی از تلاش تروریست‌های وابسته به ترکیه برای تحریک آمریکا به هدف عملیات در شرق سوریه و اشغال شهر استراتژیک و مرزی «البوکمال» خبر دادیم. طی ۲۴ ساعت گذشته عملیات جنگ روانی معارضین در این مورد تشدید شده؛ به طوری که حتی برخی رسانه‌های کردی را نیز با خود همراه ساخته‌اند.

در همین رابطه ابتدا چند پایگاه خبری سوری مانند سایت کردی «ودنگ» نزدیک به قسد ادعا کردند ارتش روسیه نیروهای خود را از البوکمال خارج می‌سازد! بر پایه این گزارش، یک کاروان نظامی ارتش روسیه متشکل از ده‌ها خودروی زرهی، تجهیزات ساختی و توپخانه روستای «السیال» در حومه البوکمال را به مقصد «دیرالزور» ترک کرده‌اند.

همزمان برخی سایت‌های عراقی مانند «بغداد بوست» وابسته به جناح متمایل به عربستان سعودی در میان اهل تسنن عراق ادعا کرد سه روز قبل یک کاروان نظامی متشکل از رزمندگان «نجباء» از خاک عراق به البوکمال اعزام شدند تا جایگزین نیروهای ارتش سوریه در محله «الکتف» شهر البوکمال شوند. چند روزی است که برخی رسانه‌ها از خروج یک گردان از ارتش سوریه از محله الکتف به مقصد ریف شرقی استان حمص خبر می‌دهند.

همزمان برخی منابع خبری درجه دو از بمباران پایگاه‌های محور مقاومت در اطراف شهر «البوکمال» و در داخل فرودگاه دیرالزور خبر دادند! این خبر به قدری بی‌پایه بود که هیچ یک از منابع دسته اول معارضین آن را به صورت اختصاصی و موثق کار نکرد؛ بلکه آن را با عباراتی مانند «خبرهای تأیید نشده حاکی از آن است» یا «شاهدان محلی می‌گویند» منتشر ساختند که نشان دهنده کذب بودن اصل خبر است.

احمد الاحمد از سران قسد در رقه به خبرگزاری استپ نیوز وابسته به معارضین سوری گفت: «طی روزهای اخیر ۱۷۵ نظامی همراه با ۱۵۰ نیروی یگان ویژه تکاوری به نوار ساحلی رود فرات اعزام شده‌اند.» استپ نیوز این خبر را نشانه جدی بودن عزم قسد برای عملیات در شهرهای البوکمال و المیادین خوانده؛ اما بدیهی است که یک فرمانده نظامی پیش از آغاز عملیات، شمار نیروهای اعزامی خود را بیان نمی‌کند، ضمن این‌که با حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر محال است شهری مانند البوکمال با آن استحکامات تهدید شود.

ارسال نظر: