۷ گزاره درباره دومین تسلیم دو روزه نتانیاهو مقابل غزه

کدخبر: 2325027

این برای دومین بار طی شش ماه گذشته بود که میان غزه و تل‌آویو وضعیت شبه جنگی برقرار می‌شد؛ ‌این بار هم مقاومت پیروزمندانه خارج شد.

نسیم آنلاین :شنبه و یکشنبه (14 و 15 اردیبهشت) نوار غزه شاهد یک جنگ دو روزه بود؛‌ جنگی که پیامد و حاشیه‌هایی به دنبال داشت:

۱- این برای دومین بار طی شش ماه گذشته بود که میان غزه و تل‌آویو وضعیت شبه جنگی برقرار می‌شد؛ ‌این بار هم مقاومت پیروزمندانه خارج شد.د دراین جنگ مقاومت غزه (بالأخص جهاد اسلامی)‌ ست برتر را داشت و اعتماد به نفس مقاومت را نشان داد

۲- بنی گانتز رقیب نخست نتانیاهو در انتخابات پیشین:‌نتانیاهو برای دومین بار در برابر مقاومت فلسطین در غزه تسلیم شد.

۳- طی دو روز بیش از 700 موشک به شهرک‌های گوناگون اشغالی تا فاصله 70 کیلومتری شلیک شد.

رسیدن موشک‌های مقاومت به شهر عراد این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که هدف قرار دادن مرکز اتمی دیمونا از سوی مقاومت غزه عملیاتی و ممکن است.

۴- مقاومت برای پذیرش آتش‌بس همه پیش‌شرط‌های مطرح‌شده از سوی تل‌آویو را از جمله پایان راه‌پیمایی‌های بازگشت را رد کرد.

۵- تعدادکشته‌های غیرنظامی صهیونیست‌ها طی دو روز؛‌ دوسوم کل جنگ 51 روزه بود!

۶- یوال اشتاینتس وزیر انرژی رژیم صهیونیستی: راه‌حلی سحرآمیز برای وضعیت موجود در غزه وجود ندارد، نباید خودمان را گول بزنیم، غزه آن‌طور که (اسحاق) رابین آرزو می‌کرد نه از بین می‌رود و نه زیردریا خواهد رفت.

هاآرتص روزنامه چپ‌گرای تل‌آویو در یادداشتی این سؤال را مطرح کرده است که نتانیاهو حق دارد در این وضعیت ثبات را انتخاب نماید اما حماس و جهاد با خرید زمان اسرائیل را در حال اجبار در قبال خواسته‌های خود برای رفع محاصره هستند؟

۷- و در پایان این سؤال مطرح می‌شود:‌ آیا تل‌آویو برای خروج از این بن‌بست، تن به جنگی بزرگ خواهد داد؟

ارسال نظر: