فیلم:‌ چرا ادعاهای جنگی بولتون بلوف است ؟

کدخبر: 2325029

آن‌چه جان بولتون در خصوص اعزام ناو آبراهام لینکلن به منطقه و ایران گفته است، اگرچه صراحت دارد اما معتبر نیست چرا که یک ماه قبل، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که ناو یو اس اس آبراهام لینکلن در راستای ماموریت روتین خود به منطقه غرب آسیا اعزام خواهد شد.

حجم ویدیو: 2.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دوشنبه در بیانیه‌ای از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) خبر داد و ادعا کرد علت آن «مجموعه‌ای از نشانه‌ها و هشدارهای نگران‌کننده روزافزون» است و این امر (اعزام ناو) پیامی صریح و روشن برای ایران است. در این خصوص، چند نکته‌ای در ادامه می‌آید؛

پس از اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در تروریستی معرفی کردن سنتکام، این شاخه نظامی آمریکا برخی رفتارهای واکنشی را در دستور کار قرار داد. به‌عنوان مثال، فرمانده سنتکام به سرعت به دیدار پادشاه عربستان و رئیس جمهور عراق رفت تا به‌نوعی مشروعیت حضور خود در منطقه را بازگو کند.

از دیگر اقدامات سنتکام، انتشار فیلم ورود جنگنده‌های به منطقه غرب آسیا برای نخستین بار بود. گفته می‌شود انتشار این فیلم در واکنش به تصمیم ایران برای تروریستی معرفی کردن سنتکام بوده است.

این اقدامات سنتکام در دو حوزه سیاسی و نظامی که بُعد رسانه‌ای نیز داشت، بیشتر یک واکنش به تصمیم ایران بود تا یک کنش. لذا واقعیت این است که این اقدامات، گزینه جنگ را برای آمریکا جدی‌تر نساخت بلکه گزینه دفاع در مقابل اقدامات احتمالی ایران را به ذهن متبادر می‌سازد.

اما آن‌چه جان بولتون در خصوص اعزام ناو آبراهام لینکلن به منطقه و ایران گفته است، اگرچه صراحت دارد اما معتبر نیست چرا که یک ماه قبل، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که ناو یو اس اس آبراهام لینکلن در راستای ماموریت روتین خود به منطقه غرب آسیا اعزام خواهد شد.

بولتون می‌کوشد گزینه جنگ را برای ایران معتبر سازد ولو با تهدیدنمایی از اعزام روتین یک ناو جنگی آمریکا و این در حالی است که حتی برخی کارشناسان همسو با ترامپ، این تلاش را تهدید توخالی نامیده‌اند.

حجم ویدیو: 2.63M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04 دانلود ویدیو
ارسال نظر: