پول اعراب و چین برای خلع سلاح مقاومت و تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی

کدخبر: 2325048

اصل این قرارداد به شکل سه‌جانبه میان اسرائیل، سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس منعقد می‌گردد تا دولت «فلسطین جدید» در «سرزمین‌های کرانه باختری و نوار غزه به استثنای مناطقی که شهرک‌سازی شده» تأسیس گردد.

نسیم آنلاین : پرتیراژترین روزنامه سرزمین‌های اشغالی در شماره روز گذشته خود بخش‌هایی از معامله قرن را افشا کرد که در میان مجموعه افشاگری‌ها نسبت به این طرح، جامع‌تر و قابل استنادتر به نظر می‌رسد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» که به حزب لیکود نزدیک است و طی سال‌های اخیر توانسته به پرتیراژترین روزنامه سرزمین‌های اشغالی تبدیل شود، ادعا کرد این روزها سندی در محافل مرتبط با وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود که کسی مسئولیت افشای آن را برعهده نمی‌گیرد. در این سند، گزارشگر صهیونیست به زبان عبری ادعا کرده که «موارد عمده بسته پیشنهادی [جرد] کوشنر و [جیسون] گرینبلات تحت عنوان معامله قرن» در آن ذکر شده است.

در ادامه جزئیات افشا شده از معامله قرن را مشاهده می‌کنید:

طرف‌های اصلی قرارداد

اصل این قرارداد به شکل سه‌جانبه میان اسرائیل، سازمان آزادیبخش فلسطین و حماس منعقد می‌گردد تا دولت «فلسطین جدید» در «سرزمین‌های کرانه باختری و نوار غزه به استثنای مناطقی که شهرک‌سازی شده» تأسیس گردد.

اگر حماس و سازمان آزادیخش فلسطین با این طرح مخالفت کنند، آمریکا کلیه حمایت‌ها و مشوق‌های خود را از فلسطینی‌ها قطع کرده و تلاش می‌کند تا هیچ کشوری در سرتاسر جهان نتواند کمکی برای فلسطین ارسال کند!

اگر سازمان آزادیبخش فلسطین موافقت اما حماس و جهاد اسلامی مخالفت کنند، مسئولیت هرگونه درگیری میان اسرائیل و حماس بر عهده حماس خواهد بود و آمریکا از اسرائیل برای ترور سران حماس و جهاد اسلامی حمایت می‌کند. (زیرا آمریکا نمی‌تواند بپذیرد که چند ده نفر بتواند سرنوشت میلیون‌ها انسان را تعیین کنند!!)

هم‌چنین اگر اسرائیل با این طرح مخالفت کرد، کمک‌های مالی آمریکا به آن قطع می‌شود.

گستره اراضی تحت قیمومیت اسرائیل

علاوه بر قلمرو فعلی اسرائیل، کلیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیز تابع دولت اسرائیل خواهند بود. هم‌چنین شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری نیز قلمرو اسرائیل اضافه می‌شوند. این قاعده هم شامل مجتمع‌ها و شهرهای مشتکل از شهرک‌ها بوده و هم شامل شهرک‌های کوچک و پراکنده دور از مجتمع‌های شهرک‌نشین می‌باشد.

علاوه بر شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری، منطقه «غور الاردن» واقع در شرق کرانه باختری نیز در قلمرو حکومت اسرائیل می‌ماند.

نقشه سرزمین تاریخی فلسطین؛ نیلی: سرزمین‌های اشغالی سفید: سرزمین‌های فلسطینی عرب‌نشین محدوده نقطه‌چین: کرانه باختری و نوار غزه در این نقشه، حجم شهرک‌سازی اشغالگران در کرانه باختری مشخص است. با رسمیت یافتن سیطره رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های ساخته شده در کرانه باختری، اولا یکپارچگی سرزمینی در کرانه باختری از بین رفته و عملا این منطقه به ده‌ها شهر و شهرک مجزا از هم تبدیل شده که در دل قلمرو اسرائیل قرار می‌گیرند؛ ثانیا نزدیک به دو سوم کرانه باختری نیز در اشغال صهیونیست‌ها باقی می‌ماند!

جاده سریع ۹۰ نیز به طور کامل در قلمرو اسرائیل باقی می‌ماند.

[بزرگراه سریع ۹۰، طولانی‌ترین و بلندترین جاده در سرزمین تاریخی فلسطین است که حدود ۴۸۰ کیلومتر طول دارد و از مرزهای شمالی با لبنان و شهرک «مطولا» (المطلة) آغاز شده و و با عبور از دریاچه بطریا (الجلیل) و مرز جولان اشغالی به رود اردن رسیده و از نوار غربی کرانه باختری عبور می‌کند تا به «وادی عربه» و بندر «ایلات» می‌رسد و از آن‌جا به خلیج عقبه، دریای سرخ و مرز زمینی با مصر می‌رسد.]

قدس شریف

شهر قدس شریف همچنان به حالت فعلی خود حفظ شده و میان دولت فلسطین جدید و اسرائیل تقسیم می‌گردد. همچنین پایتخت هر دو کشور خواهد بود.

ساکنان عرب و یهودیان قدس به ترتیب شهروندان دولت فلسطین جدید و اسرائیل خواهند بود. هیچ شهروند عربی نمی‌تواند ملکی را از شهروند یهودی بخرد و متقابلا هیچ یهودی نیز نمی‌تواند ملکی را از یک شهروند عرب بخرد. هیچ منطقه جدیدی نیز به محدوده فعلی شهر قدس اضافه نخواهد شد.

مسئولیت کلیه خدمات شهر قدس بر عهده شهرداری این شهر می‌باشد؛ اما آموزش و پرورش و مدارس زیر نظر دولت فلسطین جدید خواهد ماند. در مقابل دولت فلسطین جدید نیز مالیات در قالب «آب» و «ارنونا» (املاک) به شهرداری قدس می‌پردازد.

وضعیت اماکن مقدسه نیز به همین حالت فعلی باقی می‌ماند.

غزه

مصر مناطقی را [در صحرای سینا] به نوار غزه اجاره خواهد داد تا در آن فرودگاه، شهرک صنعتی و... دایر کند. دولت فلسطین جدید می‌تواند از این منطقه بهره‌برداری‌های اقتصادی، تجاری و کشاورزی داشته باشد؛ اما حق ندارد کسی را در آن‌جا ساکن کند!

مبلغ و هزینه اجاره این منطقه در مذاکرات آتی میان «کشورهای پشتیبان» معامله قرن تعیین خواهد شد.

علاوه بر آن یک جاده ارتباطی ویژه نوار غزه را به صورت زمینی به کرانه باختری متصل می‌سازد. در همین راستا، بزرگراهی روی یک پل به ارتفاع ۳۰ متر به وسیله یک شرکت چینی ساخته می‌شود تا نوار غزه دارای ارتباط زمینی با کرانه باختری باشد. نیمی از هزینه ساخت این پل را چین پرداخت کرده و نصف دیگر آن به طور مساوی میان کشورهای ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، کانادا و آمریکا تقسیم خواهد شد.

همچنین یک کانال آبی زیرزمینی از کرانه باختری به غزه کشیده می‌شود تا ضامن تأمین نیازهای آبی غزه و منطقه اجاره‌ای شمال مصر باشد.

کشورهای پشتیبان

کشورهای پشتیبان یا مشارکت کننده در قرارداد، کشورهایی هستند که از این قرارداد حمایت مالی می‌کنند. این کشورها عبارتند از ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و [تعدادی از] کشورهای عربی نفت‌خیز حاشیه خلیج فارس.

این کشورها تعهد می‌دهند که طی پنج سال، ۳۰ میلیارد دلار به دولت فلسطین جدید کمک مالی کرده تا در زیرساخت‌های خود سرمایه‌گذاری کند.

درصد سهم هر یک از کشورهای پشتیبان به ترتیب ذیل می‌باشد:

ایالات متحده آمریکا: ۲۰ درصد

اتحادیه اروپا: ۱۰ درصد

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس: ۷۰ درصد

در متن گزارش اسرائیل هیوم آمده است: «با توجه به سهم بالای کشورهای عربی در تأمین هزینه این طرح، این کشورها نقش اساسی در اجرای قرارداد خواهند داشت!»

نیروی مسلح در دو کشور

دولت فلسطین جدید حق تشکیل ارتش نخواهد داشت! تنها تشکیلات مسلحی که دولت فلسطین در اختیار خواهد داشت، «نیروی انتظامی» می‌باشد تا نظم و انضباط را در قلمرو خود برقرار سازد.

همزمان یک قرارداد تحت الحمایگی میان دولت‌های اسرائیل و فلسطین جدید منعقد می‌گردد که به موجب آن، اسرائیل تعهد می‌دهد تا از دولت و قلمرو فلسطین جدید در برابر کشورهای خارجی حمایت کند! در مقابل دولت فلسطین جدید نیز موظف است هزینه این حمایت نظامی را بپردازد!

جدول زمانی اجرای توافق

مراحل اجرایی این توافق به ترتیب زیر خواهد بود:

با امضای قرارداد:

حماس تمام سلاحش را تحویل می‌دهد. این موضوع حتی شامل تسلیحات حفاظتی و شخصی رهبران نیز می‌شود که باید به مصر تحویل می‌گردد.

اعضای حماس حقوق ماهیانه از کشورهای عربی دریافت می‌کنند.

تمام مرزهای نوار غزه برای تجارت و کار بدون محدودیت خاصی گشوده خواهد شد. این نکته شامل مرزهای مشترک با اسرائیل، مصر و مرزهای دریایی می‌شود. این شرایط (مرز باز با جهان برای تجارت و کار) هم‌اکنون در کرانه باختری برقرار است!

برگزاری انتخابات دموکراتیک:

یک سال بعد از اجرای قرارداد، انتخاب سراسری واحد برای تشکیل دولت فلسطین جدید در کرانه باختری و نوار غزه برگزار می‌گردد.

هر شهروند فلسطینی بدون هیچ محدودیت خاصی می‌تواند در این انتخابات شرکت کند.

تبادل اسرا و تحویل زندانیان:

یک سال بعد از تشکیل دولت دموکراتیک فلسطین جدید، روند آزادسازی اسرا و تحویل زندانیان فلسطینی از سوی دولت اسرائیل آغاز می‌گردد. این روند تدریجی بوده و سه سال به طول می‌انجامد.

پروژه‌های عمرانی:

طی پنج سال، بندر و فرودگاه برای فلسطین جدید ساخته خواهد شد.

تا زمان افتتاح مبادر مرزی (فرودگاه و اسکله) برای دولت فلسطین جدید، شهروندان فلسطینی از فرودگاه‌ها و بندرهای اسرائیل استفاده خواهند کرد.

مبادی مرزی میان فلسطین جدید و اسرائیل همواره به روی افراد و کالاها باز می‌ماند. دولت اسرائیل به عنوان کشور دوست تعهد می‌دهد که محدودیتی در مرزها برای شهروندان فلسطینی ایجاد نکند.

بزرگراه (پل) ارتباطی میان کرانه باختری و نوار غزه نیز در همین بازه زمانی (۵ سال) ساخته شده و به بهره‌داری خواهد رسید.

ارسال نظر: